سخنگوی جنبش «حماس»:

وضع قوانین جدید علیه اسرای فلسطینی نشانگر نژادپرستی تل آویو است

وضع قوانین جدید علیه اسرای فلسطینی نشانگر نژادپرستی تل آویو است

سخنگوی جنبش «حماس» ضمن انتقاد از قوانین اخیر کنیست رژیم صهیونیستی برای تشدید اقدامات سرکوبگرانه علیه اسرای فلسطینی، گفت: تصویب قوانین یک بار دیگر رویکرد نژادپرستانه تل آویو را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سخنانی گفت: تصویب قوانین جدید توسط کنیست رژیم صهیونیستی برای اعطای اختیارات بیشتر به نظامیان صهیونیست جهت سرکوب اسرای فلسطینی، اقدامی نژادپرستانه محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در همین راستا ادامه داد: تلاش رژیم صهیونیستی برای مشروعیت بخشیدن به سرکوب فلسطینیان و اسرای فلسطینی یک بار دیگر منطق نژادپرستانه و تجاوزکارانه این رژیم را به نمایش گذاشت.

وی افزود: وضع قوانین نژادپرستانه توسط کنیست رژیم صهیونیستی موجب می شود تا نظامیان این رژیم عرصه برای ارتکاب اقدامات سرکوبگرایانه بیشتر علیه اسرای فلسطینی و انتقام جویی از آنها به ویژه پس از عملیات «تونل آزادی» را فراهم ببینند.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که مقامات مختلف جنبش حماس پیشتر بارها و در مناسبت های مختلف بر لزوم آزادی اسرا در سریعترین زمان ممکن تأکید کرده اند. جنبش حماس اعلام کرده است که آزادی اسرای فلسطینی در رأس اولویت های این جنبش قرار دارد.

پیشتر، «حسام بدران» عضو ارشد حماس گفته بود: حماس برای تحقق تبادل اسرا برگ برنده‌هایی را در اختیار دارد. واقعیت این است که مسأله اسرا و آزادسازی هرچه سریع‌تر آنها در رأس اولویت‌های حماس قرار دارد.

وی افزود: حماس برای آزادسازی اسرای فلسطینی از هر ابزاری استفاده خواهد کرد. ما همواره در میدان دفاع از اسرا باقی خواهیم ماند. در عین حال، ما تحرکات بین المللی خود برای آزادسازی اسرا را کلید زده ایم.

این عضو حماس یادآور شد: هرگونه تشدید اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی موجب تقویت انگیزه‌های ملت و مقاومت فلسطین برای دفاع از این اسرا خواهد شد. صهیونیست‌ها باید این مسأله را بدانند.

چندی قبل هم جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای درباره مبادله اسرا اعلام کرد: رژیم صهیونیستی خود به خوبی می‌داند که اسرای آن تنها در برابر آزادی اسرای فلسطینی، آزاد خواهند شد. این رژیم اکنون به دنبال باج خواهی از مقاومت است اما به هدف خود نخواهد رسید.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود آورده است: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند پرونده‌های مختلف را با یکدیگر درهم آمیزد. اسرا در مقابل اسرا آزاد خواهند شد. این رژیم تاکنون به تعهدات خود در توافق آتش بس نیز پایبند نبوده است.

از سوی دیگر، اخیراً روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص مسأله مبادله اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: رژیم صهیونیستی مطالبات زیاده خواهانه ای را در خصوص مبادله اسرا با حماس مطرح کرده است.

روزنامه الأخبار در این مطلب همچنین عنوان کرده است: اخیراً «تور ویسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در غرب آسیا پیامی را از طرف رژیم صهیونیستی به مقامات جنبش مقاومت اسلامی حماس رساند.

روزنامه مذکور عنوان کرده است: این مقام سازمان ملل متحد به مقامات حماس اعلام کرد که تا پیش از پایان آزادسازی اسرای رژیم صهیونیستی، این رژیم اجازه بازگشایی گذرگاه‌ها یا ورود کمک‌های بین‌المللی به غزه را نمی‌دهد و از بازسازی این منطقه جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه مطلب الاخبار آمده است: رژیم صهیونیستی خواستار امتیازدهی حماس در پرونده تبادل اسرا، کم کردن از تعداد اسرایی که درخواست آزادی آنها را دارد و نیز کاستن از دیگر شروط است. حماس قاطعانه به این درخواست پاسخ منفی داده است.

کد خبر 5376503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha