وزارت دفاع روسیه خبر داد؛

انهدام ۷ موشک اسرائیل توسط پدافند سوریه در تجاوز هوایی اخیر

انهدام ۷ موشک اسرائیل توسط پدافند سوریه در تجاوز هوایی اخیر

مرکز روسی آشتی در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه از رهگیری و انهدام هفت موشک از مجموع ۸ موشکی که بامداد پنج شنبه توسط جنگنده های صهیونیست به سوریه شلیک شده بود، توسط پدافند سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز روسی آشتی در سوریه که مقر آن در پایگاه حمیمیم قرار دارد از رهگیری و انهدام ۷ فروند موشک تجاوز هوایی بامداد پنج شنبه رژیم صهیونیستی به سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، سرلشکر «فادیم کولیت» معاون رئیس مرکز روسی آشتی در سوریه گفت که ۴ جنگنده اف -۱۶ اسرائیلی در تاریخ ۱۶ دسامبر بین ساعت ۰۱:۵۱ و ۰۱:۵۹ هشت موشک را از آسمان جولان اشغالی به سمت اهدافی در اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق شلیک کردند.

وی همچنین افزود که پدافند هوایی سوریه با استفاده از سامانه‌های پدافندی ۷ موشک از مجموع ۸ موشک مذکور را رهگیری و منهدم کرد.

این مقام نظامی روس همچنین گفت که این حمله به کشته شدن یک نفر و برجا ماندن خسارات منجر گردید.

گفتنی است که یک منبع نظامی سوریه بامداد پنجشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه با تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی مقابله کرده است.

خبرگزاری سوریه به نقل از این منبع نوشت: حدود ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه بامداد، دشمن اسرائیلی با شلیک موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، را مناطق جنوبی کشور را هدف قرار داد.

این منبع افزود: پدافند هوایی ما با موشک‌های متجاوز مقابله کرد و بیشتر آنها را ساقط کرد. این حمله موشکی به شهادت یک سرباز و خسارت‌های مادی منجر شد.

پیش از تأیید این خبر توسط خبرگزاری سوریه، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که حملات بامداد پنجشنبه به نظر می‌رسد که منطقه‌ای در مجاورت فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی بارها با نقض حریم هوایی سوریه مناطق مختلف این کشور را هدف قرار داده است. البته پدافند هوایی سوریه بارها با این حملات غیرقانونی مقابله کرده است. رژیم صهیونیستی از جمله حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه به شمار می‌رود.

کد خبر 5377331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha