۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱

مدیرکل استاندارد استان همدان اعلام کرد؛

صدور ۶۲۰ گواهینامه ایمنی آسانسور در استان همدان

صدور ۶۲۰ گواهینامه ایمنی آسانسور در استان همدان

همدان- مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: طی هشت ماهه سال جاری ۶۲۰ گواهینامه ایمنی آسانسور در استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمّد مددی با بیان اینکه اماکن پرتردد با عدم اخذ گواهینامه ادواری استاندارد آسانسور مواجه هستند، گفت: استفاده از آسانسورهای فاقد گواهینامه ادواری ایمنی ممنوع و غیرمجاز است.

وی ضمن تأکید بر اینکه اماکن عمومی و پرتردد باید نسبت به استانداردسازی و اخذ تأییدیه ایمنی آسانسورهای منصوبه اقدام کنند، مطرح کرد: در مراکز عمومی مثل بیمارستان‌ها، مراکز خرید و ادارات با وجود داشتن تأییدیه اولیه، برای بازرسی ادواری و تمدید گواهینامه ایمنی اقدام جدی نمی‌کنند و بیشتر آسانسور آنها فاقد گواهینامه ایمنی ادواری استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با تأکید بر اینکه طبق قانون، استاندارد سازی آسانسور مشمول استاندارد اجباری است، اظهار کرد: استفاده از آسانسورهای فاقد گواهینامه ایمنی ممنوع و مالکین تا زمان دریافت گواهینامه ایمنی معتبر مجاز به بهره برداری از آسانسور نیستند.

مددی در ادامه افزود: یکی از مشکلات این است که شرکت‌های سرویس و نگهدار آسانسور متأسفانه در زمان عقد قرارداد، داشتن گواهینامه ایمنی معتبر را لحاظ نکرده و بدون این مهم اقدام به عقد قرارداد سرویس و نگهداری می‌کنند لذا در صورت بروز حادثه علاوه بر مالکین، مسئولیت متوجه شرکت‌های سرویس و نگهداری نیز خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید گواهینامه ایمنی آسانسور جز مدارک الزام‌آور برای صدور بیمه‌نامه باشد، یادآور شد: یکی از مشکلات دیگر عدم همکاری و تعامل شرکت‌های بیمه‌ای است که لازم به ذکر است صدور بیمه‌نامه بدون اخذ گواهینامه ایمنی معتبر خلاف قانون خواهد بود.

این مسئول، با بیان اینکه احتمال بروز خسارات و حوادث ناشی از آسانسور در مراکز عمومی و پرتردد زیاد است، افزود: طبق قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد، اخذ گواهینامه ایمنی برای آسانسورها اجباری است و آسانسوری که گواهینامه ایمنی استاندارد ندارد باید متوقف شود و در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای مسئولیت آن بر عهده بالاترین مقام دستگاه و مدیران مراکز عمومی و مدیران ساختمان‌ها است.

مدیرکل استاندارد استان همدان در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه طی هشت ماهه سال جاری ۶۲۰ گواهینامه ایمنی آسانسور صادر شده است، در پایان گفت: مردم می‌توانند با ارسال کد شناسه ۱۰ رقمی نصب شده در کابین آسانسور به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از وضعیت تأییدیه آن مطلع و در صورت نیاز به شکایت با شماره ۱۵۱۷ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 5379153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha