۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۱

مدیرکل استاندارد ایلام:

۱۲۳ وسیله بازی در استان ایلام فاقد استاندارد هستند

۱۲۳ وسیله بازی در استان ایلام فاقد استاندارد هستند

ایلام-مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در حال حاضر ۱۲۳ وسیله بازی در استان ایلام فاقد استاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز همتی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات تجهیزات و زمین های بازی استان قبل از فصل بهره برداری، با بیان اینکه مشکلاتی در زمینه تجهیزات بازی غیر استاندارد در پارک‌های استان و شهر ایلام وجود دارد، لزوم توجه ویژه شهرداران استان را نسبت به این مقوله خواستار شد و افزود: شهرداری ایلام باید نسبت به استانداردسازی تجهیزات بازی در پارک‌های این شهر توجه ویژه داشته باشد.

وی گفت: در خصوص موضوع ایمن سازی تجهیزات بازی پارک‌ها نیز از شهرداری‌ها انتظار می‌رود که تلاش بیشتری در زمینه جذب اعتبارات و همچنین بازرسی های به موقع داشته باشد.

همتی با بیان اینکه باید کاستی‌ها و مشکلات در زمینه استاندارد تجهیزات پارک‌ها و شهربازی استان رفع شود، گفت: در پارک‌های بازی ضمن اینکه باید وسایل بازی استاندارد و دارای گواهی نصب شود، بحث کف‌پوش ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که باید این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی در ادامه گفت: متأسفانه شهرداری‌ها کمبود اعتبارات را عامل مهم در زمینه استاندارد نکردن تجهیزات بازی در پارک‌ها عنوان می‌کنند در حالی که این دلیل به هیچ وجه قابل قبول نیست.

همتی، نصب هرگونه وسیله بازی غیراستاندارد در پارک ها، معابر و... را ممنوع اعلام کرد و افزود:در شهر ایلام ۳۵ زمین بازی و ۱۲۳ وسیله بازی وجود دارد و همگی غیراستاندارد هستند.

عضو شورای شهر نیز با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی در جامعه وجود ندارد و مبحث استانداردسازی برای ایجاد آرامش در میان مردم است، گفت: باید کارهایمان را به سمتی سوق دهیم که موجب ایجاد آرامش روانی شود و یکی از این موارد بحث استانداردسازی است.

انوری در ادامه با اشاره به اینکه خانواده‏ ها سعی می‏ کنند با اختصاص دادن بخشی از اوقات‏ فراغت کودکان‏شان به انجام بازی در فضاهای روباز نظیر پارک‏ ها و شهربازی‏ها، ضمن فراهم کردن محیطی شاد و و فرح بخش برای آنها سپری کنند افزود: اعضای شورای شهر و شهرداری تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت و جان کودکان در زمینه استانداردسازی تجهیزات و زمینه های بازی بکار می گیرند و امیدواریم اداره کل استاندارد نیز بیش از گذشته همکاری لازم را داشته باشد.

کد خبر 5379462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha