سیاستمدار عراقی:

هیأت هماهنگی شیعیان برای تشکیل «دولت توافقی» قدرتمند تلاش می‌کند

هیأت هماهنگی شیعیان برای تشکیل «دولت توافقی» قدرتمند تلاش می‌کند

عضو هیأت هماهنگی شیعیان عراق تأکید کرد که این هیأت برای تشکیل «دولت توافقی» قدرتمند تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «علاء حسین» عضو هیأت هماهنگی شیعیان عراق در خصوص ماهیت دولت آتی این کشور، گفت: هیأت هماهنگی شیعیان برای تشکیل دولت توافقی قدرتمند در عراق تلاش می کند.

بر اساس این گزارش، وی افزود: هیأت هماهنگی شیعیان برای نزدیک تر کردن دیدگاه های احزاب و جریان های سیاسی مختلف به یکدیگر تلاش می کند تا بتواند زمینه برای تشکیل دولت توافقی را فراهم آورد.

چندی پیش، «هشام الرکابی» عضو ائتلاف دولت قانون عراق سخنانی را در خصوص ماهیت دولت آتی این کشور مطرح کرد. وی گفت: نوری المالکی بر لزوم تشکیل دولت توافقی قدرتمند که بتواند مطالبات مردمی را برآورده سازد، تأکید دارد.

این عضو ائتلاف دولت قانون با اشاره به لغو نشست میان هیأت هماهنگی شیعی با مقتدی صدر در نجف اشرف، گفت: ائتلاف دولت قانون مخالف حضور در نشست نجف که مقتدی صدر دعوت به آن کرده است، نبوده و تصمیم گیری در این خصوص برعهده چارچوب هماهنگی شیعی است.

وی یادآور شد: اختلافی با هیچکدام از نیروهای شیعه و از جمله جریان صدر وجود ندارد و نوری مالکی تاکید کرده است که گفتگوهای سیاسی همچنان ادامه خواهد داشت تا اینکه یک دولت توافقی قوی تشکیل شود.

کد خبر 5379528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha