۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲

فارس قهرمان مسابقات چوگو کشور در شیراز شد

فارس قهرمان مسابقات چوگو کشور در شیراز شد

شیراز _ سیزدهمین دوره مسابقات چوگو قهرمانی کشور با کسب عنوان نخست تیم «فارس الف» در شیراز به کار خود پایان داد.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: سیزدهمین دوره مسابقات چوگو قهرمانی کشور، پس از دو روز رقابت ۱۱ تیم از ۱۰ استان کشور، عصر روز یکشنبه در شیراز به پایان رسید و تیم فارس الف به مقام قهرمانی ایران دست یافت.

سیروس پاک فطرت افزود: در پایان این مسابقات دو روزه که زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی و با حضور نماینده فدراسیون و قضاوت ۱۲ داور ملی برگزار شد، پس از تیم فارس الف، تیم‌های استان مرکزی و فارس ب به ترتیب دوم و سوم شدند و کاپ اخلاق مسابقات نیز به تیم همدان اهدا شد.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان در ادامه اظهار کرد: تیم‌های فارس الف و ب در واقع تیم چوگو آباده هستند که بعنوان نماینده استان فارس در این مسابقات درخشیدند ضمن آنکه این رقابت‌ها در سطح بسیار بالایی برگزار شد و تیم‌ها در بهترین شرایط آمادگی در مسابقات شرکت کردند.

پاک فطرت با اشاره به میزبانی شیراز از این دوره مسابقات گفت: رقابت‌ها برای نخستین بار در دو زمین، شآمل زمین شماره یک واقع در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شیراز و زمین شماره دو واقع در مجموعه ورزشی حمزه و با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها همچون شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی برگزار شد و همه تیم‌ها از شرایط میزبانی شیراز بسیار رضایت داشتند ضمن آنکه برخلاف سنوات گذشته که مسابقات در سپیدان برگزار می‌شد این دوره به میزبانی شیراز انجام شد تا این رشته ورزشی اصیل و تاریخی در شهر مذهبی و فرهنگی شیراز بیشتر دیده شود.

به گزارش مهر، بازی چوگو ورزشی است که با چوب و توپ در زمین چمن بین دو تیم برگزار می‌شود و اصالتی به وسعت تاریخ ایران دارد و چابکی و چالاکی ایرانیان را در هر منطقه‌ای از کشورمان به نمایش می‌گذارد.

این رشته ورزشی سنتی است که اکنون تبدیل به یک ورزش قهرمانی شده است.

کد خبر 5379637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha