۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۶

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

هدف رزمایش پیامبر اعظم(ص) ایستادگی قاطع در مقابل تهدیدات است

هدف رزمایش پیامبر اعظم(ص) ایستادگی قاطع در مقابل تهدیدات است

لامرد - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لامرد هدف از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) را ایستادگی قاطع در مقابل هر گونه تهدید احتمالی عنوان کرد.

سرهنگ سیدمحمود جعفری در حاشیه رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این رزمایش سناریوی آمادگی و فراخوان ارکان بسیج، برگزاری کلاس‌های متناسب با تهدیدات و آمادگی رزمی، برپایی ایست و بازرسی، انجام عملیات شهری و اجرای برنامه‌های فرهنگی، از جمله برنامه‌های این رزمایش بود.

وی گفت: این رزمایش در قالب گردان‌های بیت المقدس و گردان کوثر همزمان با سراسر کشور در تاریخ‌های ۲۷و ۲۸ آذرماه اجرا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لامرد گفت: در تاریخ ۲۷ آذرماه اجرای پاسگاه فرماندهی و سناریوهایی که اجرا می‌کردند تمرین شد، و خدمت فرمانده هان گردان‌های بیت المقدس، و گروهان‌ها و دسته‌ها بودیم که این مهم با حضور ویدئو کنفرانسی سردار بوعلی فرماندهی سپاه فجر استان برگزار شد.

سرهنگ جعفری افزود: سه گردان بیت المقدس (۷۶۲، ۷۶۳ و۷۶۵) در سه نقطه چاه ورز، اشکنان و حوزه شهری لامرد برگزار شد.

وی گفت: رزمایش گردان کوثر در مرکز شهرستان، و گروهانی که از علامرودشت باید حضور پیدا می‌کردند با مجوزی که از استان گرفته شد در علامرودشت برگزار شد.

سرهنگ جعفری حفظ و ارتقا آمادگی نیروهای بسیج برای مقابله با تهدیدات سخت دشمن، تمرین تاکتیک‌های دفاع از کوی و برزن را از اهداف مهم این رزمایش ۲ روزه دانست و گفت: در ادامه این رزمایش، با حضور اعضای شورای تأمین، سناریوهایی همچون (ضدهلی برن، دفاع از کوی برزن و آتش و…) نیز اجرا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لامرد با اشاره به اینکه این رزمایش برای اولین بار با حضور حداکثری نیروهای بسیجی در وسط هفته اجرا شد، تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این رزمایش ایستادگی قاطع در مقابل هر گونه تهدید احتمالی دشمن است.

جعفری با اشاره به اینکه برنامه‌های رزمایش به خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: به دشمن ثابت کردیم که بسیجیان هر گاه احساس کنند که به وجودشان نیاز هست حضور پیدا می‌کنند و حضور در این رزمایش باشکوه این را به اثبات رساند.

عضو شورای تأمین شهرستان لامرد تصریح کرد: استقرار تورهای ایست و بازرسی در مبادی ورودی هر یک از بخش‌های شهرستان یکی دیگر از برنامه‌های این رزمایش بوده است، که در ادامه نیز نهضت مقاومت توسط دسته‌های رزمی در پایگاه‌های مقاومت بسیج در قالب گشت‌های محله محور انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه در این رزمایش برای هیچ یک از نیروهای بسیجی مشکلی پیش نیامده است، و به استعداد سه گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر این رزمایش به خوبی به پایان رسید.

کد خبر 5379929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha