۳ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹

رؤسای جمهور ترکیه و قرقیزستان:

با مداخله در امور داخلی کشورها و سیاست‌های تحریم اقتصادی مخالفیم

با مداخله در امور داخلی کشورها و سیاست‌های تحریم اقتصادی مخالفیم

رؤسای جمهور ترکیه و قرقیزستان در بیانیه مشترکی تأکید کردند: با مداخله در امور داخلی کشورها و سیاست‌ های تحریم اقتصادی مخالفیم و از رویکردهای چندجانبه در مسائل مهم جهانی حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، نهاد مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه بیانیه مشترک رجب طیب اردوغان و سدیر جباروف رؤسای جمهور ترکیه و قرقیزستان به مناسبت سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور را منتشر کرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه ترکیه اولین کشوری بود که پس از اعلام استقلال قرقیزستان این کشور را به رسمیت شناخت، آمده است: ترکیه و قرقیزستان اراده خود را برای تقویت بیشتر گفتمان و همکاری در چارچوب های چندجانبه و همچنین همکاری راهبردی دوجانبه به منظور بهبود توسعه پایدار، ثبات و رفاه هر دو کشور تایید می کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو کشور به صورت فعالانه ای به همکاری در زمینه های نظامی- فنی و امنیتی ادامه می دهند و در این راستا به عنصر مهم ثبات در منطقه تبدیل شده اند.

بیانیه مذکور می افزاید: فعالیت های میان پارلمانی و دیدارهای متقابل و منظم بین مجلس ملی ترکیه و مجلس قرقیزستان به بخش مهمی از روابط میان دو کشور تبدیل شده است. هر دو کشور از نقش هماهنگ کننده مرکزی سازمان ملل در تضمین صلح، امنیت و توسعه پایدار و افزایش اثربخشی بیشتر این فعالیت‌ها حمایت می کنند. ترکیه و قرقیزستان در رسیدگی به مشکلات فوری جهانی و منطقه‌ای با رعایت اصل قانون اساسی، عملکرد فعال و موثری دارند. ترکیه و قرقیزستان با مداخله در امور داخلی کشورها و سیاست های تحریم اقتصادی مخالف و از رویکردهای چندجانبه و جمعی برای رسیدگی به مسائل مهم جهانی و منطقه ای حمایت می کنند.

کد خبر 5382802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha