۳ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰

امام جمعه خرمبید:

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان جهاد تبیین است

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان جهاد تبیین است

خرمیبد- امام جمعه خرمبید با اشاره به فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار قهرمان انقلاب، شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این سردار بزرگ، قهرمان جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عادل حاجی پور در خطبه‌های امروز نمازجمعه خرمبید اظهار کرد: سیدالشهدا (ع) خون مقدس خود را تقدیم کرد تا بندگان را از جهالت و حیرت و سرگردانی در بیابان ظلمات و غفلت‌ها رهایی ببخشد و اگر آن روشنگری‌ها توسط حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) نبود و اگر به تعبیر امروز، آن جهاد مقدس تبیین اتفاق نمی‌افتاد، شاید این بخش نورانی زیارت اربعین که فرمود «لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیرة الضلالة» اتفاق نمی‌افتاد.

وی با بیان اینکه کاری که حضرت زهرا (س) پس از کودتای سقیفه انجام داد یک جهاد تبیین به تمام معنا بود، بیان داشت: امروز هم برترین و مهمترین نیاز جامعه، نیازهای تبیینی و بصیرت افزایی است که اگر اتفاق بیفتد، تحکیم معارف اسلام و انقلاب رقم می‌خورد.

حاجی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع سال ۸۸ تصریح کرد: تحریف آرمان‌ها، تحریف حقایق انقلاب و وارونه نشان دادن واقعیت‌ها منتج به فتنه سنگین و غبارآلود ۸۸ شد.

او، رسالت دشمن را نه تکذیب واقعیت‌ها که تشکیک در واقعیت هاست دانست و افزود: در این فضای پر ابهام و غبار آلود که دشمن در حضور بی‌نظیر مردمی و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تشکیک می‌کند و با فتنه تقلب مردم را به اشتباه می‌اندازد، این زلال روشنگری و بصیرت افزایی آمارهای انقلاب در هشت ماه فتنه است که قیام مردمی و بی نظیر انقلابی را به وجود می‌آورد و غبار فتنه را می‌شوید و فضا را روشن می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمبید با تاکید بر اینکه اگر آن تبیین و بصیرت افزایی و به میدان آمدن امارهای انقلابی نبود، معلوم نبود این فتنه چه بر سر مردم و مملکت می‌آورد، ابراز کرد: این عظمت جهاد تبیین است که اگر از این مسئله مهم غفلت شود دشمن نقاط قوت انقلاب را با تحریف به چالش می‌کشد و اعتماد عمومی و اراده مردم را نشانه می‌رود..

وی عنوان کرد: دشمن به دنبال از تضعیف امید جوانان ماست که ریشه هر حرکتی در کشور است.

امام جمعه خرمبید تاکید کرد: ائمه جمعه و جماعات، اساتید دانشگاه، معلمان و جوانان انقلابی باید پرچمدار این جهاد تبیین باشند.

حاجی پور یادآور شد: در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار قهرمان انقلاب شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز هستیم، حاج قاسمی که قهرمان جهاد تبیین و اسوه و الگوی نمونه جامعه امروز به عنوان یک انسان نمونه ولایتمدار است.

امام جمعه خرمبید اضافه کرد: برای به تصویر کشیدن این الگوی نمونه و صاحب یک مکتب تربیتی نورانی، همه عزیزان به میدان بیایند و مبلغان، معلمان، هنرمندان و همه فعالان فرهنگی همه باید مکتب حاج قاسم را تبیین کنند.

کد خبر 5383079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha