۶ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری:

افسردگی زنان در چهارمحال و بختیاری ۲ برابر میانگین کشوری است

افسردگی زنان در چهارمحال و بختیاری ۲ برابر میانگین کشوری است

شهرکرد- مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سطح افسردگی در جامعه بالا است، گفت: متوسط افسردگی زنان استان دو برابر بیشتر از آمار کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام مقدس پیش از ظهر دوشنبه در آئین افتتاحیه اورژانس اجتماعی دانش‌آموزی «نماد» در شهرکرد، اظهار کرد: همه دستگاه‌هایی که دغدغه توانمندسازی و ارتقای سلامت را دارند باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشند.

وی آموزش و پرورش را نماد سلامت، نشاط، پویایی و امید به آینده دانست و مطرح کرد: شرایط کرونایی و برگزاری آموزش‌ها به صورت آنلاین موجب افزایش افسردگی شده است که این مهم باید رفع شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سند ملی تحول بنیادین، شالوده مسائل اجتماعی و تربیتی یک کشور است، عنوان کرد: همه باید به اجرای این سند کمک کنند.

مقدس با بیان اینکه تا اجرای سند ملی تحول فاصله زیادی وجود دارد، گفت: شرایط کرونا موجب به تأخیر افتادن اجرای این سند شده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین حرکت برای توقف روند منفی آسیب‌های اجتماعی و افسردگی باید در آموزش و پرورش صورت گیرد، تصریح کرد: درصورت جلوگیری از افزایش آسیب اجتماعی از آموزش و پرورش اتفاقات مهمی در جامعه اتفاق می‌افتد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح «نماد» باید به جامعه معرفی شود، عنوان کرد: خشونت، خودکشی، استفاده از مواد مخدر و بی انگیزگی همه به هدف‌گذاری دانش‌آموزان و کاهش انگیزه باز می‌گردد.

مقدس با بیان اینکه سطح افسردگی در جامعه ما بالا است، ادامه داد: متوسط افسردگی زنان چهارمحال و بختیاری دو برابر بیشتر از آمار کشوری است.

وی با اشاره به اینکه خشونت در جامعه افزایش یافته است، افزود: به منظور بالا بردن سطح نشاط، شادی و امید به آینده در چهارمحال و بختیاری باید با برنامه ریزی دقیق عمل کرد.

مراجعه سالانه ۱۲ هزار نفر به مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان

در ادامه این آئین معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پلیس نوک پیکان مبارزه با جرایم است، اظهار کرد: مرکز مشاوره «آرامش» از سال ۸۱ در معاونت اجتماعی استان افتتاح شده است.

سرهنگ علی اصغر مهری با اشاره به اینکه مشاوره در کاهش پرونده‌های قضائی تأثیرگذار بوده است، عنوان کرد: سالانه ۱۲ هزار نفر به این مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین حدود ۸۰ درصد پرونده‌ها منجر به مصالحه شده است، افزود: این مرکز مشاوره پلیس در زمینه‌های مختلفی همچون روانشناختی، روان‌سنجی، تربیتی، تحصیلی، ازدواج، انتظامی، گزینشی و استخدامی به مردم مشاوره می‌دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: طی ماه گذشته مشاوران نیروی انتظامی در ۴۰ مدرسه استان حضور یافتند و خدمات مشاوره حضوری ارائه کرده اند.

کد خبر 5385427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha