رهبر ائتلاف «فتح» عراق:

علیرغم اطمینان از وقوع تقلب در انتخابات به رأی دادگاه پایبندیم

علیرغم اطمینان از وقوع تقلب در انتخابات به رأی دادگاه پایبندیم

رهبر ائتلاف «فتح» عراق با اشاره به رأی دادگاه فدرال مبنی بر تأیید نهایی نتایج انتخابات پارلمانی این کشور، گفت: علیرغم اطمینان از وقوع تقلب در انتخابات، به رأی دادگاه فدرال پایبند هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «هادی العامری» رهبر ائتلاف «فتح» عراق امروز دوشنبه به رأی نهایی دادگاه فدرال مبنی بر تأیید نهایی نتایج انتخابات پارلمانی این کشور واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، رهبر ائتلاف فتح عراق در این خصوص گفت: از آنجایی که ملتزم به قانون اساسی هستیم و نسبت به حفاظت و حراست از امنیت عراق اهتمام داریم به رأی دادگاه عالی فدرال احترام می گذاریم.

وی افزود: دادگاه عالی فدرال برای صدور رأی نهایی خود در خصوص نتایج انتخابات با فشارهای داخلی و خارجی فراوانی مواجه شد. ما ادله محکمه پسندی را در خصوص وقوع تقلب در انتخابات ارائه کردیم؛ ادله ای که اگر در هر کشور دارای نظام دموکراتیک ارائه می شدند، نتایج انتخابات در آن کشور لغو می گشت.

دادگاه فدرال عراق امروز دوشنبه شکایات برای ابطال نتایج انتخابات عراق را رد کرد. این دادگاه اعلام کرد: شورای عالی قضائی تنها نهادی است که حل و فصل مشکلات مربوط به انتخابات را بر عهده دارد. بنا بر قانون انتخابات، اگر نتایج اعلام شده تا ۵ درصد با فرایند انتخاباتی تفاوت داشته باشد، شمارش آرا به صورت دستی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دادگاه مذکور عنوان کرد: اقدام کمیساریای عالی انتخابات در اعلام جزئی نتایج انتخابات، نقض قانون بود. شمارش آرا در انتخابات آینده باید به صورت دستی انجام شود، نه الکترونیکی. پارلمان آینده باید برای اصلاح قانون انتخابات اقدامات قانونی را در پیش گیرد.

این دادگاه اعلام کرد که احزاب سیاسی ۳ روز مهلت دارند به رأی صادر شده اعتراض کنند. از سوی دیگر، دادگاه فدرال عراق تصمیم‌گیری درباره شکایت «آلا طالبانی» را به روز شانزدهم ماه آتی میلادی (۲۶ دی ماه) موکول کرد. افزون بر این، «علی فضل الله» سخنگوی جنبش «حقوق» اعلام کرد که تقلب در نتایج انتخابات طبق شواهد و مستندات، ثابت شده است. وی افزود: اعضای هیئت هماهنگی شیعی نشستی را بمنظور موضع گیری نسبت به حکم دادگاه فدرال برگزار خواهند کرد.

کد خبر 5385630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha