۶ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۱۰

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۲۰۰۰ کپسول اکسیژن در اختیار بیمارستان‌های کرمانشاه قرار گرفته است

۲۰۰۰ کپسول اکسیژن در اختیار بیمارستان‌های کرمانشاه قرار گرفته است

کرمانشاه- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ۲ هزار کپسول اکسیژن در اختیار بیمارستان‌های استان کرمانشاه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در معاونت غذا و دارو آمادگی لازم را برای مقابله با سویه اومیکرون در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی افزود: دستگاه اکسیژن ساز به اندازه کافی در بیمارستان‌های استان کرمانشاه وجود داشته و تعداد ۲ هزار کپسول اکسیژن خریداری و در اختیار بیمارستان‌های استان قرار داده شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ تخت به تخت‌های آی. سی. یو در بیمارستان‌های استان کرمانشاه اضافه شده و آمادگی لازم جهات تأمین تجهیزات بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فارابی پس از تکمیل وجود دارد.

محمدی بیان کرد: همچنین ذخیره‌ی دارو رمدسیویر و سایر داروهای مربوط به کرونا برای یک ماه نیز در استان کرمانشاه وجود دارد و در صورت مواجه با پیک جدید بیماری کمبودی از نظر تأمین اقلام دارویی مورد نیاز در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت وجود برخی اقلام مصرفی در بیمارستان‌ها تمهیداتی اندیشیده شود که این اقلام با توجه به اعلام نیاز بیمارستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری و در اختیار بیمارستان قرار گیرد و لیست این اقلام در اختیار بخش‌های مرتبط قرار داده خواهد شد.

محمدی با اشاره به لزوم تعمیرات دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان کرمانشاه، گفت: مدیران بیمارستان‌ها باید تعمیرات دستگاه‌ها و تعویض فیلترها و روغن دستگاه را انجام دهند تا در صورت بروز پیک احتمالی با مشکل کمبود اکسیژن مواجه نشویم.

کد خبر 5385664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha