امضای ۳ تفاهم‌نامه و یک قرارداد بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت

امضای ۳ تفاهم‌نامه و یک قرارداد بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت

جهاددانشگاهی و وزارت نفت ۳ تفاهم نامه و قرارداد در حاشیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ منعقد کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی و در جریان بازدید جواد اوجی، وزیر نفت و معاونان این وزارتخانه، ۳ تفاهم‌نامه و یک قرارداد بین جهاددانشگاهی و مجموعه وزارت نفت منعقد شد.

«ابلاغ قرارداد خرید خدمات فرآورش نفت خام با استفاده از تجهیزات فرآورش سریع احداث کارخانه‌ای به روش ساخت، مالکیت و بهره برداری»، «تفاهم‌نامه در زمینه امکان سنجی برنامه ریزی و انجام بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی و تأمین تجهیزات براساس شرایط دستگاه‌های حفاری و اعلام نیاز شرکت ملی حفاری ایران»، « تفاهم‌نامه تصفیه پساب صنعتی واحد بهره برداری نفت قشم جهت تخلیه محیط پذیرنده براساس استانداردهای ملی کشور با استفاده از روش‌های ترکیبی و بیولوژیکی» از جمله قراردادها و تفاهم نامه های منعقد شده در حاشیه نمایشگاه بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت بوده است.

همچنین، در ادامه امضای تفاهم‌نامه تولید و تأمین ۵۹ رول کلاف لوله مغزی سیار مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران بین کرامت الله افخمی نماینده شرکت ملی نفت ایران و دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی انجام شد.

آمادگی جهاددانشگاهی برای اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه نفت

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی نیز اظهار کرد: نفت ایران صنعتی است که پیچیده‌ترین فناوری ها در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. توسعه فناوری در این صنعت علاوه بر این که نیازهای صنعت نفت را تأمین کرده و رقابت پذیری آن را حفظ می‌کند، موتور محرک سایر صنایع نیز خواهد بود.

وی افزود: جهاددانشگاهی از گذشته ارتباط خوبی با صنعت نفت داشته است. این صنعت از توسعه فناوری ها استقبال زیادی کرده اما گله مندی ما اغلب این بوده که زمان تصمیم گیری‌ها در این زمینه خیلی طولانی است یعنی تا این که ما ادعایی را مطرح کرده و این ادعا ارزیابی شده و به قرارداد منجر شود، زمان طولانی سپری می‌شود.

طیبی ادامه داد: ما در دوره دولت جدید رئیسی حدود یک ماه پیش با مسئولان وزارت نفت نشستی برگزار کرده و زمینه‌های همکاری و توانمندی‌های این نهاد را بیان و آمادگی خود برای اجرای پروژه‌های مختلف در این حوزه را اعلام کردیم.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: با استقبال وزیر نفت و همکاران ایشان در این وزارتخانه و نیز شرکت‌های مختلف حوزه صنعت نفت کشور، زمینه برای ایجاد تفاهم‌نامه‌ها و قرادادهای مختلف بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت فراهم شد که طی این قراردادها بحث‌های مربوط به تولید زودهنگام پیگیری و برنامه اجرایی آن آغاز شد.

وی اظهار کرد: همچنین، توافق نامه نوسازی و بازسازی ناوگان شرکت ملی حفاری ایران نیز در دستور کار دو نهاد قرار دارد که طرح بزرگی بوده و مبلغی در حدود ۴۰۰ میلیون دلار را شامل می‌شود. انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه ساخت ۵۹ حلقه کلاف دستگاه لوله مغزی سیار و نیز ساخت تجهیزات آب همراه نفت نیز از دیگر برنامه‌های ویژه تعامل و همکاری بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت است که امروز نهایی شد.

کد خبر 5386005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha