پژوهشگران و فناوران برتر جهاددانشگاهی معرفی و تقدیر شدند

پژوهشگران و فناوران برتر جهاددانشگاهی معرفی و تقدیر شدند

پژوهشگران و فناوران برتر جهاددانشگاهی در حاشیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای فناورانه این نهاد معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، پنجمین دوره برنامه تجلیل از پژوهشگران و فناوران جهاددانشگاهی با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حاشیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم، از ۲۸ پژوهشگر و فناور برتر جهاددانشگاهی تقدیر به عمل آمد.

در این دوره در ۸ بخش که شامل پژوهشگران برتر، پژوهشگران جوان برتر، گروه‌های پژوهشی برتر، مراکز خدمات تخصصی برتر، نشریات علمی برتر، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد برتر، طرح‌های پژوهشی و فناورانه برتر و واحدهای در حال توسعه است، برترین‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

جهاددانشگاهی متصل کننده جریان علم و دانش به صنعت است

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: جهاددانشگاهی یکی از مولودهای مقدس انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی ایران پایانی بر نتوانستن ها و وابستگی ها بود و شعار استقلال در انقلاب در مقاطع مختلف به نوعی پایانی بر تحقیرهای مردم بود.

وی با بیان اینکه میوه های انقلاب نیز باید در مسیر حرکت آن مشاهده شوند، افزود: یکی از حوزه هایی که این توانمندی و اعتماد به نفس در آن بروز پیدا کرد، جهاددانشگاهی بود و دستاوردهای نمایشگاه امروز جهاددانشگاهی نیز نمونه ای از فعالیت های چهل و یک ساله این نهاد انقلابی است.

رستمی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که برای متصل کردن جریان علم و دانش به جریان صنعت ایجاد شد و در این زمینه هر حوزه ای که مجموعه جهاددانشگاهی بر آن تمرکز کرده و مصرف کنندگان نیز بدان اقبال نشان داده اند، توفیقات بیشتری حاصل شده است که امیدوارم این توفیقات ادامه داشته و این روحیه جهادی به دیگر بخش ها نیز تسری پیدا کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: امروز در حوزه دفاعی به توانمندی بازدارندگی رسیده‌ایم. این بازدارندگی در هر حوزه ای که دانش به خدمت نیاز جامعه آمده، رخ داده است. اتفاقات مختلف در جهاددانشگاهی نیز نشان دهنده این ظرفیت است که باید از سوی دولت به صورت جدی به جامعه عرضه شود.

وی با بیان اینکه مجموعه های واسط همچون وزارت علوم نیز باید با ارتباط دادن این ظرفیت ها به مجموعه های مورد نیاز جامعه، این مجموعه ها را به نقطه استقلال برسانند، تاکید کرد: استقلال واقعی در دانشگاه ها و مراکز علمی رقم خواهد خورد و اگر به اینجا رسیده و وابستگی کشور قطع شود، سیاستمداران نیز می توانند قدرتمندانه از استقلال کشور دفاع کنند.

کد خبر 5386940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha