۸ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۰۲

رئیس هیئت کوهنوردی استان قزوین:

تیم کوهنوردان قزوینی در اشترانکوه دچار حادثه نشده است

تیم کوهنوردان قزوینی در اشترانکوه دچار حادثه نشده است

قزوین- رئیس هیئت کوهنوردی استان قزوین گفت: کوهنوردان قزوینی که در ارتفاعات اشترانکوه حضور دارند بدون سانحه قله را فتح کرده و هم اکنون در حال بازگشت هستند.

غلامحسن نکونام در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص تیم کوه نوردی که از استان قزوین قصد صعود به ارتفاعات کول جنو اشترانکوه را داشته‌اند اظهار کرد: تیمی متشکل از اعضای دو باشگاه کوهنوردی قزوین قصد صعود به ارتفاعات کول جنو اشترانکوه را داشته‌اند و خوشبختانه این رویداد با موفقیت به انجام رسیده و تمامی اعضای گروه بدون هیچ مشکلی این برنامه را انجام داده‌اند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان قزوین توضیح داد: نیمروز چهارشنبه خبری در رسانه‌ها مخابره شد که از وقوع حادثه برای یک تیم کوه نوردی قزوینی در این منطقه خبر می‌داد ولی با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد این حادثه مربوط به تیم قزوینی نبوده است.

وی افزود: گروهی که با مشکل مواجه شده است به صورت شخصی و خارج از تعهد باشگاه‌های کوهنوردی اقدام به صعود کرده‌اند.

نکونام گفت: کوهستان محل پر فریبی است و برای صعود به ارتفاعات لازم است با شناخت کامل و تمرین و برنامه ریزی دقیق صعود انجام بگیرد ضمن اینکه شرایط در ایام زمستان به صورت کلی با سایر اوقات متفاوت است و آمادگی‌های چندین برابری را نیاز دارد.

وی در خاتمه گفت: ما از ورزشکاران عزیز درخواست می‌کنیم بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و یا با استفاده از گروه‌های غیر حرفه‌ای که بیمه مسئولیت ندارند به هیچ عنوان جان خود را به خطر نیندازند.

گفتنی است ارتفاعات کول جنو اشترانکوه واقع در استان لرستان است و ۳ سال قبل یک گروه ۱۲ نفره از کوهنوردان طی سانحه‌ای در این محل جان خود را از دست دادند.

کد خبر 5387280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha