۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴

بازخوانی‌مصوبات‌سفر دولت‌به‌لرستان-۱۲

اعتبار ۲۰میلیاردی برای یک گلزار شهدا/خطر ریزش و تخریب رفع می‌شود؟

اعتبار ۲۰میلیاردی برای یک گلزار شهدا/خطر ریزش و تخریب رفع می‌شود؟

خرم‌آباد- مزار شهدای «معمولان» در معرض تخریب و ریزش قرار دارد، در سفر اخیر رئیس جمهور به لرستان، تکمیل دیواره ساحلی گلزار شهدای این شهر و اختصاص ۲۰ میلیارد برای آن، جزء مصوبات سفر قرار گرفت.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پس از سیلاب ویرانگر فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در پلدختر گلزار شهدای شهر معمولان که در حاشیه رودخانه واقع شده، تحت تأثیر قرار گرفت و با تخریب و شسته شدن زیر تپه‌ای که ۳۳ شهید این شهر در آن آرمیده‌اند خالی شده و این قبور مطهر در معرض خطر ریزش قرار گرفته‌اند.

از آن زمان تاکنون این موضوع به دغدغه عمومی، به ویژه مطالبه خانواده شهدا و ایثارگران تبدیل و رسیدگی به آن مطالبه مسئولان و مردم است.

پیش از برگزاری سفر هیئت دولت در قالب سلسله گزارش‌هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم فراهم شد. در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار دارد تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود. برای پیگیری این گزارش‌ها لینک «مطالبات مردم لرستان از دولت» را مطالعه کنید.

خطرتخریب و ریزش زمین زیرپای گلزار شهدا/قلب دردمندمردم وخانواده‌ها

و اما با پایان یازدهمین سفر استانی دولت به لرستان، کار جمع‌بندی مصوبات و دستاوردهای سفر در دستور کار دستگاه‌های متولی قرارگرفته، در این راستا در خبرگزاری مهر نیز جمع‌بندی سفر هیئت دولت و انطباق مصوبات با محورها و اولویت‌های نظام مسائل استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

همچنین به‌زودی پروژه این خبرگزاری در زمینه پیگیری مصوبات سفر دولت به لرستان در قالب یک پرونده ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. گزارش یا گزارش‌های جمع‌بندی سفر مبتنی بر نظام مسائل استان با نگاهی به گزارش‌های تولیدشده پیش از سفر بسته خواهد شد و پیش روی مخاطبان این خبرگزاری قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان در قالب سلسله گزارش‌هایی «مطالبات مردم لرستان از دولت» را پیگیری و مطرح کرد، گزارش «نگاهی به مصائب سیل‌زدگان لرستان / داستان سیل اینجا هنوز تمام نشده» از جمله این گزارش‌ها بود که در آن بر ضرورت اختصاص اعتبار برای احداث دیواره ساحلی «معمولان» تاکید شده بود.

همچنین علاوه بر این گزارش، خبرگزاری مهر در گزارش‌های متعدد دیگری از جمله «خطرتخریب و ریزش زمین زیر پای گلزار شهدا / قلب دردمند مردم و خانواده‌ها» و «مزار شهدای معمولان در معرض ریزش / وعده ۵ ماهه برای ساخت دیواره حفاظتی» بر ضرورت احداث این دیواره ساحلی و همچنین جلوگیری از تخریب و ریزش گلزار شهدای این منطقه تاکید کرده بود.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان

حالا محمود زرین جویی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از اختصاص اعتبارات لازم در این رابطه خبر داد و اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت به لرستان مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید لرستان اختصاص یافت.

اعتبار ۲۰میلیاردی برای یک گلزار شهدا/خطر ریزش و تخریب رفع می‌شود؟

وی عنوان کرد: اولین پروژه کمک به تکمیل مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ردیف اعتباری این پروژه در دو سال گذشته حذف شده بود و اکنون مجدداً برای تکمیل فاز اقامتی و رفاهی آن اعتبار تخصیص یافته است.

زرین جویی عنوان کرد: پروژه‌های بعدی ساماندهی و مرمت قبور مطهر شهدا با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و تکمیل دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان است.

اجرای پروژه ظرف مدت ۵ ماه

پیش از این نیز سیاوش زید علی معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان در تاریخ یکم آذر ماه امسال در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه ایجاد دیواره ساحلی شهر معمولان اظهار داشت: به دلیل محدودیتی که در تأمین منابع مالی طرح بود، ادامه کار چند ماهی متوقف شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان به پیمانکارانی که در طرح فعالیت داشته‌اند، بدهکار هستیم عنوان کرد: اخیراً با پیگیری‌های صورت گرفته، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کار به شرکت آب منطقه‌ای استان اختصاص پیدا کرده است.

خطرتخریب و ریزش زمین زیرپای گلزار شهدا/قلب دردمندمردم وخانواده‌ها

معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بلافاصله مطالعات طرح انجام گرفت، گزینه‌های مختلفی بررسی شد، در نهایت گزینه‌ای که از نظر فنی و اقتصادی توجیه داشت، برای طرح انتخاب شد.

زید علی گفت: اسناد مناقصه تهیه شده و ظرف هفته آینده فراخوان عمومی برای انتخاب پیمانکار ذی صلاح انجام می‌گیرد.

وی افزود: امیدواریم طی یک بازه زمانی پنج تا شش ماهه، کل عملیات اجرایی پروژه در هزار متر باقی مانده کار به طور کامل به اتمام برسد.

کد خبر 5390195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha