۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷

با برگزاری مراسم تشییع صورت می‌گیرد؛

تدفین مرحوم ناشرالاسلام گنابادی در حسینیه گناباد

تدفین مرحوم ناشرالاسلام گنابادی در حسینیه گناباد

گناباد ـ پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مدنی مشهور به «ناشرالاسلام گنابادی» که روز گذشته دار فانی را وداع گفت، تشییع و در حسینیه گناباد به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حاج شیخ محمد مدنی مشهور به «ناشرالاسلام گنابادی» از باسابقه‌ترین عالمان و پرچمدار مبارزه با فرق انحرافی بود که صبح روز گذشته ۱۲ دی ماه در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

حجت‌الاسلام حاج شیخ محمد مدنی سال ۱۳۱۰ هجری شمسی در روستای خیبری واقع در چهار کیلومتری مرکز شهرستان گناباد متولد و پس از گذراندن دوران تحصیلی ابتدایی نزد مرحوم پدرش حجت‌الاسلام حاج شیخ ذبیح‌الله مدنی به تحصیل علوم عربی مشغول شد، سال ۱۳۲۴ شمسی برای ادامه تحصیل به مشهد مقدس آمد و سیوطی، مغنی و مطول را نزد ادیب نیشابوری و ادبیات عرب فراگرفت.

پس از بهره‌مندی از علمای مشهد، برای ادامه تحصیل به نجف اشرف رفت و درس اصول را در محضر مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خوئی و درس فقه را در محضر آیت‌الله سید محمود شاهرودی و آیت‌الله بجنوردی تلمذ نمود.

مرحوم حاج میرزا احمد یزدی، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ هاشم قزوینی، استاد اخلاق آیت‌الله میرزا جواد آقای تهرانی از دیگر اساتید وی بودند.

امام جمعه گناباد با تسلیت رحلت این عالم بزرگوار گفت: زهد و ساده‌زیستی ناشرالاسلام گنابادی الگویی برای روحانیت و جامعه گناباد بود و سبک زندگی این عالم الگویی برای جوانان است.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب افزود: حجت‌الاسلام مدنی ناشرالاسلام گنابادی بیش از ۵۰ سال از عمر با برکت خود را در راه هدایت جامعه گذرانده و در این راه رنج‌های بسیاری را کشیده‌اند.

امام جمعه گناباد در مراسم تشییع پیکر مرحوم مدنی پیام تسلیت آیت‌الله علم‌الهدی را نیز قرائت کرد

پیکر این عالم بزرگوار پیش از ظهر امروز از مصلی امام خمینی (ره) تشییع و در حسینیه گناباد به خاک سپرده می‌شود.

به همین مناسب امروز دوشنبه در گناباد عزای عمومی اعلام شده است.

کد خبر 5390915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha