۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲

از سوی انجمن علمی _دانشجویی علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران

نشست معناشناسی قرآن برگزار می‌شود

 نشست معناشناسی قرآن برگزار می‌شود

استادیار دانشگاه حکیم سبزواری، در نشست علمی_تخصصی پیرامون قرآن و معناشناسی به«منطق دیالوگی قرآن و بازخوانی خطوط نانوشته»می پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشستی علمی-تخصصی پیرامون قرآن و معناشناسی با عنوان منطق دیالوگی قرآن و بازخوانی خطوط نانوشته از سوی انجمن علمی _دانشجویی علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

فرزاد دهقانی، استادیار دانشگاه حکیم سبزواری، در این نشست روش جدیدی برای کشف معنا و مقصود واژگان و آیات در فرهنگ کتاب وحیانی معرفی کرده و حول محور موضوعات متعددی سخن خواهد گفت؛ از جمله: معرفی مدلِ معناشناسی ساختاریِ کاربردی (مخصوص رشته علوم قرآن و حدیث)، دانایی و طریقه کشف آن از سیاق آیات، دلایل و نشانه‌های منطق دیالوگی قرآن، گوینده و مخاطب و مولفه‌ها و نقش آن‌ها در مفهوم‌شناسی دیالوگی، پیام و چگونگی تحلیل آن به عنوان حلقه رابط بین متکلم و مخاطب، بازکاوی عنصر زمان و مکان و زاویه دید در منطق دیالوگی، چگونگی بازخوانی خطوط نانوشته و مفاهیم وحیانی براساس دیالوگ‌ها و چگونگی بازخوانی مفاهیم وحیانی با استفاده از لحن و دانایی. در پایان نیز به مطالعه موردی چند نمونه سیاق برای کشف معنای نانوشته می‌پردازد.

کد خبر 5390963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha