۱۶ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۰۷

شهردار مشهد خبر داد؛

ایجاد حسینیه ۳۸ هزار متری در میدان شهدای مشهد

ایجاد حسینیه ۳۸ هزار متری در میدان شهدای مشهد

مشهد ـ شهردار مشهد گفت: با تدفین سه شهید گمنام در میدان شهدای مشهد، این میدان به هویت شهدایی خود بازگشته و حسینیه‌ای ۳۸ هزار متری در آن ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله ارجائی عصر پنج‌شنبه در حاشیه مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در عرصه میدان شهدا در جمع خبرنگاران با بیان این‌که میدان شهدای مشهد، یادآور هویت تاریخی و رشادت‌های مردم با بصیرت مشهد در دوران انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: مردم مشهد در دوران انقلاب اسلامی و در راه پیروزی انقلاب، شهدایی را در این میدان تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی با بیان این‌که امروز شاهد بازگشت «میدان شهدا» به «شهدا» هستیم، ادامه داد: در روزهای آینده میدان شهدا آماده بهره‌برداری از بزرگ‌ترین حسینیه مسقف با مساحت ۳۸ هزار متر مربع خواهد بود.

حسین باغگلی، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز زمینه‌سازی برای هویت پیدا کردن میدان شهدا را هدف تدفین سه شهید گمنام در این میدان دانست و گفت: فضای تدفین این شهدا، فضای زیرین میدان شهدا است که در آینده به فضای فرهنگی مطلوبی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: میدان شهدا به معنای واقعی کلمه میدان شهدایی است که در آن حضور دارند و از این پس برنامه‌های فرهنگی مشهد و میدان شهدا بر مدار این موقعیت تنظیم، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

کد خبر 5393848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha