۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش:

گزارشی از لو رفتن سوالات امتحان نهایی نداشتیم

گزارشی از لو رفتن سوالات امتحان نهایی نداشتیم

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با عنوان این مطلب که گزارشاتی مبنی بر افشای سوالات امتحان نهایی نداشته ایم، نحوه برخورد با متخلفان امتحانات را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو ساکی در این باره اظهار کرد: در سنوات اخیر با استفاده از روش ارسال الکترونیکی سوالات رمز شده به حوزه‌های اجرا؛ تا زمان ارسال رمز و بازگشایی و تکثیر سوالات، دسترسی به آن امکان پذیر نیست و تاکنون نیز سند معتبر یا گزارشی از طرف هیچیک از مراجع نظارتی و کانال‌های تلگرامی مبنی بر اینکه حتی یک دقیقه قبل از شروع امتحان، سوالات افشا شده باشد، وجود ندارد.

وی افزود: اما در مواردی در حین برگزاری امتحان، تعداد انگشت‌شماری از دانش آموزان با استفاده از گوشی همراه و… که به صورت غیرقانونی با خود به جلسه امتحان می‌برند، تصویر سوالات را در فضای مجازی انتشار می‌دهند یا پس از چند دقیقه از شروع امتحان پاسخنامه خود را تحویل و از جلسه خارج می‌شوند و تصویر سوالات را برای گردانندگان کانال‌های تلگرامی ارسال می‌کنند که این تصاویر مورد سوءاستفاده برای عملیات روانی و کلاهبرداری از دانش آموزانی که برای امتحان آماده نیستند قرار می‌گیرد.

ساکی با بیان اینکه بدیهی است این اقدام به معنی لو رفتن سوالات نیست، چون در زمانی اتفاق می‌افتد که دانش آموزان در جلسه امتحان حضور دارند و تحت نظارت مراقبین، مشغول پاسخگویی به سوالات هستند، گفت: ضمناً با توجه به نشانه گذاری بر روی برگه‌های سوالات، در بیشتر موارد به سرعت دانش‌آموز عامل انتشار تصویر شناسایی و طبق مقررات با آن برخورد قاطع انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در برخورد با متخلفین، بر اساس آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات امتحانات، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، مجازات دانش‌آموزانی که در جلسه امتحان موبایل و یا وسایل غیر مجاز دیگر همراه داشته باشند، حتی اگر مورد استفاده قرار ندهند، به گونه‌ای است که نمره درسی که در حال امتحان هستند، صفر منظور می‌شود و اگر از آن ابزار غیر مجاز برای انتشار تصاویر سوالات یا استفاده از پاسخ‌هایی که ارسال شده، استفاده کنند، نمره کلیه دروس صفر و متخلف، از امتحانات نوبت بعدی محروم می‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: بر این اساس در سراسر کشور، دانش آموزان پیش از ورود به محل برگزاری امتحانات، با استفاده از ابزارهای الکترونیکی (راکت‌های موبایل یاب و…)، بازدید بدنی می‌شوند و در حین برگزاری امتحانات به نسبت هر بیست نفر دانش‌آموز، یک مراقب ثابت و علاوه بر آن چندین نفر، رابط و ناظر بر رفتار دانش آموزان نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اهداف امتحانات نهایی، از ارزشیابی ملاکی و سوالات حل کردنی، تشریحی (برای سنجش سطوح مختلف یادگیری) و تعداد اندکی سوالات کوتاه پاسخ و چند گزینه‌ای استفاده می‌شود، گفت: به کار بردن اصطلاح حافظه محور و کوتاه پاسخ برای توجیه کردن ادعای دسترسی آسان به پاسخ سوالات امتحانات نهایی؛ نادرست است.

ساکی تصریح کرد: در ارتباط با تجهیزات جدیدی که به هر نحو ممکن، جاسازی و توسط افراد معدودی به حوزه امتحانی آورده می‌شوند، با اعمال همه تدابیر لازم احتمال ورود این تجهیزات وجود دارد و نه تنها آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور، بلکه سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های برگزارکننده آزمون‌های ملی در حال حاضر ابزاری برای کشف کامل آنها را در اختیار ندارند.

وی افزود: اما نکته مهم، زمان و نحوه استفاده احتمالی از این ابزارها برای دریافت پاسخ سوالات توسط متخلفین است که؛ اولاً دسترسی به آنها برای تعداد انگشت شماری از دانش آموزان میسر است که جنبه موردی پیدا می‌کند نه تقلب گسترده، ثانیاً دریافت پاسخ سوالات حل کردنی و تشریحی توسط این ابزارها و بهره برداری از آن، زیر نظر چندین مراقب و ناظر کار چندان آسانی نیست.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: با این وجود، این گونه وقایع موضوعاتی جدید و مختص امتحانات آموزش و پرورش نیست و از سال ۱۳۹۷ که شیوه الکترونیکی ارسال سوالات رمز شده به حوزه‌های امتحانی مورد استفاده قرار گرفته (و در هر نوبت نسبت به نوبت‌های قبل کارآمد تر شده)، افراد فرصت طلب و سودجو مبادرت به ایجاد کانال در فضای مجازی پیام رسان‌ها نموده و سعی در فریب و ایجاد اختلالات روحی و روانی در بین دانش‌آموزان در ایام امتحانات دارند که در این رابطه وزارت آموزش و پرورش مراتب را از طریق پلیس فتا پیگیری نموده و در هر نوبت تعدادی از آنها شناسایی و با شکایت دفتر حقوقی وزارت متبوع، به مقام قضائی معرفی و مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ساکی در پایان گفت: مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، با همکاری سایر واحدهای ذی ربط وزارت متبوع، تلاش برای ارتقا صحت، امنیت و کیفیت فرایندهای برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم (طراحی سوالات، ارسال الکترونیکی سوالات، صدور شیوه نامه‌های استاندارد برای برگزاری، تصحیح الکترونیکی و.‌..) را وظیفه ذاتی خود می‌داند تا با تدوین و اجرای دقیق شیوه نامه‌ها و رعایت مقررات، امتحانات نهایی را به بهترین نحو ممکن برگزار کند.

وی افزود: اما تخلف تعداد بسیار اندکی از دانش‌آموزانی که بعضاً به سرعت شناسایی و مطابق آئین نامه‌های رسیدگی به تخلفات امتحانی با آنها برخورد قاطع می‌شود را نمی‌توان مبنایی برای خدشه کلی به صحت برگزاری امتحانات قرار داد و زحمات و خدمات هزاران مدیر مدرسه و معلم شریف، امانت دار، صدیق، سخت‌کوش و… که در بیش از ۶۰۰۰ حوزه اجرای امتحانات نهایی را در سراسر کشور برگزار می‌کنند زیر سوال برد و باعث نگرانی و دلسردی دانش‌آموزان سخت‌کوش و درست کار و اولیا آنان شد.

کد خبر 5394099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      18 0
      تو اصلا سوال های لو رفته رو دیدی چه شناسه گذاری داره؟؟؟ امتحان نهایی به هیچ وجه امنیت نداره جناب انقد روی طرح سرتاسر ظلم تاثیر قطعی معدل پافشاری نکنید
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      10 0
      دروغ نگید برای امتحان نهایی کسی رو چک نمیکنن ! به نظرم از کنکور راحت تر هم میشه تقلب کرد !
    • مونا US ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      12 1
      یکی هوای تهران پاکه یکی اموزش وپرورش!!!!!!!!خجالت بکشید ازاین همه دروغ
    • راحله US ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      11 0
      چراداری دروغ میگی من خودم همکارپدرم سوالات بهم دادبرای فرداش که امتحان فیزیک داشتم
    • دنیا FR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      11 0
      این حرف کاملا اشتباه هست ... من به عنوان یک دانش آموز تقلب های گسترده ای که در امتحان نهایی رخ میده رو با چشم خودم دیدم ... کجا امنیت هست ؟؟؟ همش ظلم و بی عدالتی ... لغو کنید مصوبه رو ... کنکور با اون همه امنیت سال 1400تقلب صورت گرفت حتی در آزمون مجدد ... نهایی هیچ امنیتی نداره ... اینو همه می دونن
    • سارا US ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      9 0
      جدی این حرفا رو میزنن یا شوخیه؟! همین امسال کلی موارد تقلب رو خود دانش آموزها و خانواده هاشون دیدن اونقدر خبر تقلب ها زیاد بود که اکثر سایت های معتبر خبری هم بهش اشاره کردن... موارد جزیی؟!؟!؟ یه چند هزار نفری رو ایشون موارد جزیی میدونن... امتحانات نهایی مثل کنکور نیس که سختگیرانه برخورد بشه!!!!!!!!!
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      8 0
      همه ی مدارس که راکت موبایل یاب ندارند.خجالت نمیکشید دروغ می گید؟؟
    • مریم IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      4 0
      بخدا که دروغه.. تنها جایی که اینگونه مراقب داشتیم و از ردیاب های الکتریکی استفاده میکردن سر جلسه کنکور بود...امتحان نهایی براحتی تقلب میشه
    • رضا US ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      شماراست میگی همه جاراکت موبایل یاب داره؟من خودم دیدم توسالن بودیم همه مراقبارفتن پایین فقط یک نفر بوداونم بهش گفتیم همه گوشی درآوردن برای تقلب،شماکه نمیتونیدامنیت کنکورویرگزارکنی مخای امنیت نهایی برگزارکنی
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      2 0
      همه ی مدارس راکت موبایل یاب ندارند که
    • باران US ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      2 0
      دروغ است
    • علی IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      2 0
      چرا دروغ میگی من که تو عمرم راکت موبایل یاب ندیدم تو شهر های محروم وروستاها که اصلا همون مراقب هم نیست چه برسه راکت چی چی ؟؟ والا الان خود معلم ها گوشی میدن دست بچه ها خودم تو کلاس بودم همه جوابارو گذاشت تقلب کنیم ....
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      حرف‌های آقای ساکی در مورد جلسات امتحان نهایی به هیچ وجه صحت ندارد و راکت موبایل یاب در حوزه ها وجود نداشته😯😯😯
    • مریم GB ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      5 0
      چیزی که ایشون میگن بیشتر شبیه به توهم هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه مایی که تو حوزه های امتحانی لودیم و دیدیم چه تقلب هایی میشه درامتحان نهایی پیش دانشکاهی ما فیزیک سال ۱۳۹۴ سوالات ۲۰دقیقه زودتر از ۸یعنی ۷:۴۰دقیقه صبح روی گوشی بچه ها بود و‌در حیاط حوزه داشتن پاسخش رو میخوندن
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      3 0
      لو رفتن سوالات امتحانی خیلی خیلی گسترده است خیلی کم پیش میاد امتحانی که لو نره..اکثر امتحانا بعد از ساعت ۸ صبح که بچه ها سر جلسه ان لو میره
    • علی FR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      کجا امنیت برقرار هست ؟؟؟؟ کلی تقلب صورت گرفته چرا انکار می شه این تقلب ها ؟؟؟ ما مخالف هستیم با این سخن .... کنکور 1400تقلب شد با اون همه امنیت ... این تقلب در امتحانات نهایی غیر قابل انکاره ...همه به این موضوع آگاه هستیم ... صورت گرفته خیلی زیاد هم هست ...
    • امیر US ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      2 0
      خدایی جوک گفتی😂😂😂😂ماکنکورگوشی آورده بودیم بیرون جوابمونومیدادن بعدحرف ازامنیت نهایی میگی
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      گزارشی نداشتین؟خجالتم خوب چیزیه..این همه گزارش دادن چی پس؟
    • زهرا محمدی GB ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      با استفاده از موبایل یاب؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!این شوخیارو‌نکنید در حوزه امتحان نهایی ما در خرداد تو گرما شدید ی پنکه ساده نبود ک خنک‌شیم بعد موبایل یاب یا راکت؟؟انصافا مردمو چی فرض کردید؟
    • آرش شایان IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      به این بزرگوار بفرمایید یکی سوال های آموزش و پرورش لو نمیره یکی هم سوالات گزینش پنتاگون!! بس کنید این سر زیر برف کردن رو!
    • ب نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      باشه راست میگی شما امسال فقط ۷۰۰ نفر تونستید پیدا کنید که تقلب کردن به نظرتون چند نفر تقلب کرده و پیدا نشده؟
    • حنا US ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      شماازکدوم اطلاع داشتین که ازاین اطلاع داشته باشین😂😂😂
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      3 0
      کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خواب نه
    • ساره IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      من دوازده سال امتحان دادم هیچ موقع ما رو نگشتن مخصوصا الان که بخاطر کرونا به بهانه اینکه سرویس نداریم گوشی میبریم کسیم ازمون نمیگیریم
    • Sv IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      آقای مسئول شما از وضعیت حوزه ها خبر دارین که اینجوری حرف میزنین؟؟ امتحانات نهایی شما سالهاست محل تقلب بوده و هست. ما دانش آموزان خواهان کنکور و تاثیر بیشتر کنکور در پذیرش هستیم نه امتحانات شما که معلوم نیست چه نقشه ای برایش کشیده اید
    • ساره IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      اگ صد تا مراقبم بذارن نمیتونن کاری کنن ما تقلب نکنیم😂
    • ... FR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      نه کاملا غلطه این حرف ... نهایی ها کلا همیشه تقلب های گسترده ای صورت گرفته و هیچ کدوم از این امکانات نبوده ... من خودم شاهد تقلب ها بودم .. وقتی کنکور که 4ساعت هست تقلب میشه و خودشون هم قبول می کنن که تقلب شده ، چطور نهایی بدون هیچ امنیتی تقلب نشده ؟؟؟ کاملا اشتباه هست ... مخالفم با حرف ایشون
    • P IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      دیگه مطمئن باشید لو میره سوالات ما خودمون دانش آموزیم میدونیم چه خبر سوالات قبل آزمون لو میره مدارکشم موجوده اون کانال تلگرام که سوالاتو میفروشه بعد این اقا میاد چرت پرت میگه ما دانش اموزیم دیدم اصلن مراقب ها حواسشون نیست یک مراقب اون بالاست نه بیست تا دستگاه فلز یابم که اصن مدرسه ما نبود دروغ نگو
    • DE ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      دروغ است....من خودم دیدم که چند نفر گوشی آورده بودن...از طرفی ، به ولله خودمراقب میومد از روی من نگاه میکرد و به بقیه ی دانش آموزان میگفت...شماها حتی نمیتونید مراقب های خودتون رو کنترل کنید ...چطور میخاید دانش اموزان رو کنترل کنید؟ خودمن ۸ نمره شیمی به رفیقم رسوندم.
    • حسن GB ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      من به عنوان یک دانش آموز به شما اطمینان میدهم که مکان برگزاری امتحانات نهایی نه خبری از موبایل هست و نه حتی کوچیک ترین امکانات. فقط خدا میداند که چقدر سرجلسه ‌ی امتحانات نهایی تقلب صورت میگیرد و ما شاهد این تقلب‌ها توسط دوستان خود هستیم.ما در خرمشهر هستیم و بعضی ها در بهترین مدارس تهران.بهش فکر کنید
    • ابوالفضل IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      توحوزه شهر مااز ۱۷۸نفر حاضر تو سالن بیشتر از ۱۰۰نفر امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۰رو با گوشی نوشتن نکنه منظور اقای ساکی امتحان نهایی سویسه؟یا ما تو کشور دیگه زندگی میکنیم که بی خبریم یاشاید تعریف انگشت شمار نزد ایشون فرق میکنه
    • پرهام IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      این حرفتون با تجربه دانش آموزان کاملن مخالفت داره من فارغ تحصیل هستم دیدم به چشمم که خیلی ها از قبل شروع ازمون سوالات نهایی داشتن علاوه بر اون کانالای تلگرام فروش سوال خودش یک مدرک برای حرفم هست در مدرسه ما هیچ فلز یابی نبود اگرم بود بازم تقلب مشید مطمئنم خیلی هام گوشی داشتن و راحت تقلب میکردن
    • پشت کنکوری FR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      راکت دیگه چیه ؟امنیتی در نهایی نیست ... من امسال که نهایی داشتم یکی از بچه ها اصلا دو امتحان رو سر جلسه نیومددد ..ما هم گفتیم خب بعد از کنکور می ره امتحانش رو میده ... جالب این جاست که زمانی که از مدرسه زنگ زدن گفتن بیاید نمرات رو ببینید وقتی رفتیم دیدیم همون دانش آموز هر دو درس رو بیست گرفته
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      ما شهرستانیم چند سال پیش که من امتحان نهایی دادم سر یکی از امتحانا اقواممون مراقب بود و اومد پیشم گفت یه علامت داخل برگت بذار تا تصحیح کننده بهت نمره بده ولی خدا شاهده که من این کار رو نکردم اون امتحان هم ۱۶ یا ۱۷ آوردم. چون نانی که بعدا آدم میاره خونش باید حلال باشه (البته خیلیا هم رعایت نمیکنن)
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      کنکور اگه کسی تقلب بکنه که البته خیلی کمتر از امتحان نهاییه میفهمن و جلوش رو میگیرن و محروم میکنن و... اما امتحان نهایی صداش هم در نمیاد
    • علی DE ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      تقلب که هیچ ، یکی یواش از بغل دستی میپرسید ( چون بچه های یک مدرسه یک حوزه می افتند ) یکی از رو کاغذ کوچیکی چیزی مینوشت ( اگه آخر سالن یا گوشه باشه ) ، اصلا خود مراقب ها آخرهای زمان آزمون شل میکنن و میرن ورقه اصلاح میکنن و یا با کسایی که دارن صحیح میکنن حرف میزنن و یه سری هم اون موقع تقلب میشه :)
    • آرش IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      تو امتحانات نهایی ما چون اولا یک شهر کوچیک بود و بیشتر مراقب ها با دانش آموزان آشنا بودند،5 امتحان اول رو اصلا کاری به کار بقیه نداشتن و قشنگ،زیبا،مطمئن تقلب صورت گرفت اونم در درسهای مهم و اختصاصی..بعد دستگاه فلزیاب آوردن،ولی باورتون نمیشه بازم با وجود این تقلب بیشتر شد😐😂طرف کتابو میزاشت زیر لباس
    • 😒😒 IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      یاد این مصرع صائب افتادم (روی دریا خس نشیند قعر دریا گوهرست) هرچند که جفایی در حق خس هست که شما را با او مقایسه کنم نمیدانم چرا این حرف مسخره را میگویید انگار چشم و گوش ندارید شاید هم دارید و میخواهید راه را برای آقا زادهایتان هموار تر کنید😒😒
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      خیلی مسخرس سوالان همیشه لو میره
    • صلا IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      دروغه هیچ موبایل یابی نیست. همه ش دروغ و فریب
    • یک یازدهمی که گیر ادمای بی سواد افتاده IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      چرا شما مسئولین ماشالاه هزار ماشالاه عادت دارین عین کبک سر نامبارکتون رو بکنین زیر برف چرا هر تصمیمی که به صورت کلان گرفته میشه حتی وقتی که جزییاتش خبری نشده کل مردم ایران نگران میشن چون که صد در صد قراره شما مثل قبل با افتضاحی بزرگ برگردین به اول البته اگه غرورتون اجازه بده خجالت بکشید...
    • مهدیه NL ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      منم همسایه مون امسال تو امتحانای نهایی همه درساشو بیست شد قشنگ گوشی میبرد سر جلسه از تو گوشی عکس جواب سوالارو داشت که لو رفته بودن بعد همه رو می نوشت راحت
    • جوان ایرانی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      سلام لطفاً کمتر دروغ بگید !
    • جوان ایرانی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      3 0
      جهت اطلاع ما خودمون جز متقلبین بودیم دیگه به ما که نمی‌تونید دروغ بگید 😁
    • رضا JP ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      مراقب به راحتی جواب سوالات به بچه ها می گفت نه بازرسی بدنی وجود داشت و نه امنیتی
    • محمد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      مرد حسابی سال ۹۶ که من امتحان نهایی داشتم ، سوم دبیرستان امتحان اول دینی بود منی که کل سال درس خوندم و هیچ جا نرفتم ۲۰ شدم اون بچه ی که اصلا درس نمیخوند و شب امتحانی بودم ۲۰ شد اون معمولیه هم ۲۰ شد بعد از پرس جو گفتن تقلب شده گفتن به همه ۲۰ بدید تکرار میکنم سال ۹۶ بعد تو الان میگی ی چند جا تقلب میش
    • US ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      سلام بالاخره هر کاری کنن سر جلسه باز تقلب صورت میگیره اینطور نیست که بگویند مسئولین صد در صد تقلبی رخ نمیدهد
    • امین IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      بهتره که خودتون رو به خواب غفلت نزنید با این وضع لو رفتن سوالات چجوری میتونین۶۰درصدقطعی در کنکور تاثیر بدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگر اینکه تباهی اینده دانش اموزا براتون مهم نباشه
    • نوروزی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      2 0
      من دبیرم تقلب در حوزه های امتحانی فقط مختص دانش آموزان نیست بارها در جلسات امتحانی دیدم که رییس حوزه برگه دانش آموز زرنگ را که زود تحویل داده به دانش آموزان مد نظرش داده تا کپی کنند . تا زمانی که حوزه های امتحانی امنیت ندارن بها دادن به مدل به ضرر دانش آموزان زرنگه.
    • ناشناس NO ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      به چشم تقلب هایی دیدم که دهنت باز میمونه،پول بدی مراقب همه کار میکنه برات بعدشم بچه ها حرفه ای تقلب میکنن جوری هیچکس نمیفهمه با پا زدن رو زمین تقلب میشه کسی نمیتونه اثبات کنه این تقلبه
    • الهام US ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      من خودم با تقلب امتحان شیمی رو پاس کردم واقعا چیزی به اسم امنیت امتحان وجود نداره ،یه رادار قوی هم بذارشاید تونستی به گرد پای ما برسی
    • پرهام US ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 2
      توی مناطق روستایی وعشایری معلم ها حین امتحان جواب سوالات رو به دانش آموزان میدادند ومیگفتند اینها معلم درست وحسابی ندارند لااقل ما یه کمکی کنیم
    • میلاد US ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      2 0
      من خودم قبل امتحان دیدم که دوستانم با کانال فروش سوالات هماهنگ میگردند وگوشی میبرند سر جلسه همین که امتحان شروع میشد سوالات رو میفرستاند وکانال ها جواب ها رو میذاشتند توی کانال وسوالات لو میرفت حالا این وسط حق کسی که با زحمت خودش نمره میگرفت ضایع میشد
    • فرهاد IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 11
      تقلب در امتحان نهایی به دلیل تشریحی بودن سختره. کنکور به راحتی به خاطر تستی بودن میشه تقلب کرد کنکور باید حذف بشه
      • AE ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
        6 0
        لطفا چرت نگو😒
      • ساعی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        3 0
        معلومه شما تابحال کنکور ندادی سوالات کنکور بسته بندی و دفترچه شخصی سازی شده دفترچه ها 4 نوع هستند به خاطره همین اگر تقلبی بشه برمبنای یک دفترچه هست و همه به راحتی نمیتونن تقلب کنن زمان بسیار محدود است و سوالات بسیار سخت شما اون با امتحان نهایی مقایسه میکنید
    • شهرام IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      تقلب پدیده غالب امتحانات نهایی در بعضی استان هاست دانش اموزی سراغ دارم ک سواد نوشتن درست و حسابی نداره ولی معدل دیپلمش ۱۸هست...
    • تمدن RO ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      متأسفانه در امتحانات نهایی تقلب بسیار اتفاق می افتاد بخصوص در شهرهای کوچک که عوامل اجرایی و دانش آموزان همدیگر را میشناسند و خیلیها خویشاوند هستند، به هیچ وجه امتحان نهایی با این شرایط فعلی برگزاری و تخلفات نمی‌تواند ملاک برای گزینش دانشجو باشد، و صد البته حق بسیاری از دانش آموزان تضییع خواهد شد.
    • محمد کریمی IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      عین باقلوا تقلب میکنن . شماها از مریخ اومدین
    • سهیل DE ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      اینها فقط در حد حرف .در امتحانات نهایی هیچ امنیتی وجود نداره .مامخالف این مصوبه هستیم چه برای کنکور 1402 و چه بقیه کنکور ها. کنکور خودش دردسر لطفا بدبختی ما رو دوچندان نکنید
    • علی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      تا کی میخواهید با اخبار دروغ حقیقت را از مردم پنهان کنید؟ وقتی رسانه هایی هستند که قبل از شروع شدن امتحانات میلیونی پول میگیرند تا سوال بفروشند و مستنداتس هم اشکار هست پس چرا کتمان می کنید؟حداقل به کسی اخبار نادرست دهید که خودش اینکاره نباشد و نداند که اوضاع چگونه است؟
    • محمدرضا IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 0
      راکت های موبایل یاب؟؟مدرسه ما پول نداره صندلی درست بخره بزاره.رو صندلی های سال۸۵ میشینیم ازمون میدیم بعد راکت موبایل یاب داشته باشه؟۴تا مراقب اورده بودن دوتاش که همش بیرون بودن یکیشون خواب بود یکیشونم پا گوشی. متاسفم واقعا برای مسوولانی که مسوولیت قبول کردند و همیشه برای منافع خودشون دروغ می گویند
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      باباااا چرا خودتونو مسخره میکنیددد تقلب نمیشه؟!!! میشه خیلی خوبم میشه زیاد میشههه لغو مصوبه ظالمانه 1402 #لغو_تاثیر معدل
    • Behnaz IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      خواهر من توی تمام امتحاناتش تقلب کرد این مصوبه تماما ظلم و بی عدالتی و باید لغو بشه
    • میلاد IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      لطفا به جای اینکه از درون اتاق دربسته و پشت میز و صندلی تکذیب کنید لطفا بصورت حضوری و سرزده به یکی از حوزه های برگزاری آزمون بروید تا به فاجعه پی ببرید. راهکار اصلی اما استفاده از دستگاه جمر در حوزه چه برای آزمون نهایی چه برای کنکور است که البته تعداد حوزه های کنکور به مرتب کمتر از امتحان نهایی است
    • نرگس IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      این حرف ها کاملا اشتباهه... من خودم امسال دانش آموز بودم و سرجلسه امتحان نهایی با چشم خودم دیدم که بعضی ها به راحتی گوشی و ایرپاد باخودشون داشتن و تقلب میکردن... مطمئنم همه دانش آموز ها مخالف این حرف ها هستن اگر کسی هم موافق باشه یا واقعا درجریان واقعیت نیست یا اینکه خودش دنبال تقلب هسته.
    • مسعود IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      این مصوبه کلی ایراد داره مثل کبک سرتونو نکنین تو برف بدبخت میکنین مارو
    • رضا IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      راکت موبایل یاب؟!!! تقلب نداریم؟؟!!!! بسه بابا این همه دروغ حتی مراقب هم درست و حسابی نداشتیم چه برسه به راکت برگه ها راحت با هم عوض می کردن بچه ها خجالت بکشید آقا