۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵

مدیرکل راهداری کرمانشاه خبر داد؛

افزایش ۱۸ درصدی تردد اتوبوس‌های بین‌شهری کرمانشاه طی سال جاری

افزایش ۱۸ درصدی تردد اتوبوس‌های بین‌شهری کرمانشاه طی سال جاری

کرمانشاه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از افزایش ۱۸ درصدی تردد اتوبوس های بین‌شهری کرمانشاه طی سال‌جاری خبر داد.

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آمار اداره مسافر طی ۹ ماه نخست سال‌جاری تعداد برگه‌های تردد صادر شده اتوبوس‌های بین شهری ۳۳ هزار و ۹۲۴ برگه بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۸ هزار و ۸۴۸ برگه بوده ۱۸ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

وی افزود: تعداد برگه‌های تردد صادر شده مینی‌بوس‌های بین‌شهری ۵۱ هزار و ۱۰۹ برگه بوده که در سال گذشته ۴۶ هزار و ۴۰۴ برگه تردد صادر شده که افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: طی ۹ ماه نخست سال‌جاری ۱۸۶ هزار و ۸۱۰ برگه تردد برای خودروهای سواری بین‌شهری صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد آن ۱۵۷ هزار و ۵۰۶ برگه بوده ۱۹ درصد افزایش داشته است.

کرمی بیان کرد: در مدت ذکر شده ۴۶۹ هزار و ۲۳۲ مسافر به وسیله اتوبوس تردد داشته و ۸۱۰ هزار و ۸۴۰ نفر با مینی‌بوس و ۵۵۲ هزار و ۳۷۴ نفر به وسیله خودرو سواری بین‌شهری جابه‌جا شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه نخست سال گذشته ۴۳۵ هزار و ۹۱۲ نفر مسافر به وسیله اتوبوس بین‌شهری جابه‌جا شده که این میزان در سال‌جاری ۸ درصد افزایش داشته است و ۷۴۰ هزار و ۸۵۰ نفر به وسیله مینی‌بوس جابه‌جا شده‌اند که افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد و ۵۸۱ هزار و ۸۸۶ نفر به وسیله خودرو سواری بین‌شهری تردد داشته‌اند که نسبت به آمار سال‌جاری ۵ درصد کاهش داشته است.

کرمی گفت: کل آمار رانندگان بین‌شهری استان کرمانشاه ۲ هزار و ۶۹۹ راننده است که ۹۵۷ نفر بالای ۵۰ سال سن دارند و ۹۳۹ نفر بین ۴۰ تا ۴۹ سال و ۷۴۰ نفر ۳۰ تا ۳۹ سال و ۶۱ نفر ۲۵ تا ۲۹ سال و ۲ نفر هم تا ۲۵ سال سن دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی استان کرمانشاه به تعداد ۱۸۹ اتوبوس ۹.۴۴ سال است و میانگین عمر مینی‌بوس‌ها به تعداد ۸۴۳ مینی‌بوس ۲۹.۵ سال و عمر خودروهای سواری به تعداد ۹۲۶ سواری ۱۲/۷ سال است.

کد خبر 5397161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha