۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری لرستان با اجرای طرح تعالی فرهنگی

کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری لرستان با اجرای طرح تعالی فرهنگی

پلدختر- رئیس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: اجرای طرح «تعالی فرهنگی» موجب کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان می‌شود.

محمد رزم در گفت و گو با خبرنگار مهر بر ضرورت اجرای صحیح مدل «تعالی» در شوراهای حل اختلاف لرستان تاکید و اظهار داشت: این مدل علاوه بر کاهش ورودی پرونده‌ها، روشی نظام مند برای سنجش، بهبود عملکرد، افزایش کارایی، اثر بخشی برنامه‌ها و ملاکی برای شناسایی شورای برتر است.

وی بر توسعه فرهنگ صلح و سازش و ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف تاکید کرد و افزود: ظرفیت داوری و میانجی گری در مدل «تعالی فرهنگی» اقدامی مؤثر است که باید در این راستا کارگروه متناسب با برنامه‌ها و فعالیت‌های آن تشکیل و راه اندازی شود.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: کارکنان شوراهای حل اختلاف استان باید به اجرای مدل «تعالی فرهنگی» اشراف کامل داشته باشند و رؤسای حوزه‌های قضائی و دادستان ها در این مدل به عنوان رهبران، مدیران و کارکنان فرهنگی نیز در جلسه‌ای شناسایی شدند.

رزم افزود: دوره آموزشی برای مدیران و رهبران مدل «تعالی فرهنگی» برگزار شده تا با تبیین و تشریح جدی این مدل رؤسای دادگستری شهرستان‌ها و دادستان‌ها بتوانند به صورت پویا ایفای نقش کنند.

وی یادآور شد: کاهش ورودی پرونده‌ها، جلب اعتماد و رضایتمندی مردم از قوانین حاکم بر نظام دستگاه قضائی، از جمله محورهای مهم مدل «تعالی فرهنگی» در مجموعه دادگستری استان لرستان است.

کد خبر 5397191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha