۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵

فرماندار اردبیل:

نرخ باسوادی در اردبیل ۹۵ درصد است

نرخ باسوادی در اردبیل ۹۵ درصد است

اردبیل- فرماندار شهرستان اردبیل گفت: نرخ باسوادی در شهرستان اردبیل ۹۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود امامی یگانه بعد از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح ششمین مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در شهرستان اردبیل اظهار کرد: حجم ابلاغی سالانه برای شناسایی و آموزش افراد بیسواد در اردبیل اعلام شده به گونه‌ای که سهمیه امسال سوادآموزی ۷ هزار و ۷۰۰ نفر تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۳ دوره سواد، تحکیم و انتقال با همکاری آموزشیاران سوادآموزی فعالیت‌ها در این حوزه برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: در شهرستان اردبیل و با همکاری معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش نسبت به شناسایی اسمی بیسوادان اقدام شده تا در سال‌های آینده شاهد ریشه‌کنی این امر در اردبیل باشیم.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه یک‌هزار و ۸۰۰ نفر سوادآموز در شهرستان اردبیل مشغول به تحصیل هستند، گفت: نرخ با سوادی شهرستان بالای ۹۵ درصد بوده و نزدیک به میانگین کشوری است.

امامی یگانه در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر سوادآموز اردبیلی در ۳ دوره سوادآموزی تحکیم، انتقال و تثبیت در شهرستان اردبیل سوادآموزی می‌کنند.

وی افتتاح ششمین مرکز یادگیری محلی به نام سردار شهید سلیمانی را یادآور شد و افزود: برای ارائه خدمات به سوادآموزان در شهرستان اردبیل این مرکز یادگیری به بهره‌برداری رسیده و با آموزشیاران سوادآموزی فعالیت خود را با تعدادی از بیسوادان شهرستان آغاز می‌کند.

فرماندار اردبیل از همه دستگاه‌های شهرستانی خواست همکاری لازم با شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان به منظور ارائه خدمات بهتر به سوادآموزان و ریشه‌کنی بیسوادی داشته باشند.

کد خبر 5397419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha