۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۴۹

معاون امور اقتصادی استاندار همدان تاکید کرد؛

ضرورت پیش بردن طرح های اثرگذار با اشتغال مناسب در همدان

همدان- معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: باید با جذب صددرصدی تسهیلات، طرح‌های اثرگذار با اشتغال مناسب را در استان پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، ظاهر پورمجاهد بعد از ظهر چهارشنبه در چهارمین جلسه گروه کاری اشتغال استان همدان با بیان اینکه سامانه رصد و اطلاعات استخراجی آن کشوری است، گفت: بانک‌ها بایستی در جذب تسهیلات مربوط به سهمیه استان همدان به نحوی مناسب وارد کار شوند.

وی با بیان اینکه باید با جذب صددرصدی تسهیلات، طرح‌های اثرگذار، اشتغال مناسب را در استان پیش ببریم، اظهار کرد: تا دهم بهمن ماه بایستی گزارش‌ها به ما در این زمینه ارائه شود تا اگر بانکی بی دلیل تسهیلاتی را پرداخت نکرده بود، با آنها برخورد شود؛ بدین ترتیب تا پایان بهمن ماه بایستی ۱۰۰ درصد تسهیلات جذب و طرح‌ها در بانک‌ها تعیین تکلیف شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان به وضعیت پرونده‌های مربوط به طرح‌های دستگاه‌های حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی بایستی طرح‌ها را در مجموعه خود مورد نظارت و بررسی قرار دهند تا اگر طرحی توان پیش روی و اجرا ندارد، آن را حذف کرده و دیگر طرح‌ها را وارد کار کنند.

پورمجاهد در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سهم بهزیستی استان همدان از تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد برابر ۱۰۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: در این زمینه نیمی از اعتبارات جذب شده و با کسری جذب تسهیلات از سوی بانک‌ها روبرو هستیم که تداوم این روند تا پایان سال غیرقابل قبول خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات با کارمزد ۴ درصد مربوط به کمیته امداد نیز برابر ۳۱۰ میلیارد تومان است، گفت: در این زمینه، تعداد ۶ هزار و ۶۲۵ طرح به میزان ۳۶۱ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده است.

این مسئول با بیان اینکه از این تعداد، ۳ هزار و ۸۵۶ طرح به مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان تصویب و پرداخت شده است، اظهار کرد: این راستا نیز شاهد جذب ۶۹ درصدی هستیم که باید بانک‌ها به نحو مناسبی وارد کار شاهد تسریع در جذب این اعتبارات باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز در ادامه این جلسه، به وضعیت طرح‌های افراد زیر پوشش این سازمان پرداخت و گفت: از صد میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، بالغ بر ۸۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

مهدی دیناری تصریح کرد: از این میزان، بالغ بر ۷۱ میلیارد و صد میلیون تومان به بانک‌ها معرفی و شاهد جذب ۵۰ درصدی اعتبارات هستیم.

در ادامه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۴ هزار و ۸۱۸ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات به مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان در استان ایجاد شده است.

شهرام عابدی با بیان اینکه در این بازه زمانی، از مجموع ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی تبصره ۱۶، ۶ هزار و ۳۲۵ مورد به مبلغ ۳۶۱ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند، درصد جذب در این زمینه را برابر ۶۹ درصد اعلام کرد.

کد خبر 5398357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha