۲۴ دی ۱۴۰۰، ۱:۲۰

امیرعبداللهیان در بدو ورود به پکن:

نحوه اجرایی شدن توافقات ایران و چین هدف سفر به چین است

نحوه اجرایی شدن توافقات ایران و چین هدف سفر به چین است

وزیر امور خارجه روابط دوجانبه سیاسی و همچنین نحوه اجرایی شدن توافقات جمهوری اسلامی ایران و چین در خصوص همکاری‌های اقتصادی را هدف سفر خود به پکن معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عبداللهیان در بدو ورود به فرودگاه ووشی، هدف از سفر خود به چین را گفتگو با مقامات چین در خصوص روابط دو جانبه سیاسی و همچنین نحوه اجرایی شدن توافقات جمهوری اسلامی ایران و چین در خصوص همکاری‌های اقتصادی اعلام کرد.

وی  گفت: در چهار ماه گذشته بیش از هفت بار بین وزیر خارجه چین و بنده تماس‌ها و دیدارهایی انجام شد و در سطح روسای جمهور نیز تماس‌ها و ارتباطات خیلی روان انجام می‌شود، این نشانگر اهمیت و رشد و توسعه روابط دو کشور است و در دولت جدید هم با شتاب بیشتر روابط روبرو هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه در مناسبات دوجانبه از هماهنگی‌های خوب و تنوع در موضوعات مختلف برخوردار و بهره‌مند هستیم،افزود: در راستای منافع دو طرف پیشرفت‌های بسیار خوبی را در موضوعات مختلف داشته‌ایم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: موضوعات راهبردی در دستورکار دو کشور قرار دارد و این موضوعات ادبیات جدیدی را در مکاتبات روسای جمهور دو کشور ایجاد کرده است.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان که بنا به دعوت رسمی وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در صدر هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی، عازم چین شده است، قرار است روز جمعه با همتای چینی خود، آخرین وضعیت برنامه همکاری‌های ۲۵ ساله دو کشور را مورد بررسی قرار دهد.

کد خبر 5399193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha