۲۸ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۲۸

معاون استاندار اردبیل:

اصناف منصف مردم را به بازار خوش‌بین کنند

اصناف منصف مردم را به بازار خوش‌بین کنند

اردبیل- معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: اصناف منصف استان اردبیل باید با رفتار و منش خود مردم را به بازار خوش‌بین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان عصر سه‌شنبه در دیدار با اعضای هیئت رئیسه انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل اظهار کرد: در مسیر پیشرفت و توسعه شهر و بهبود معیشت مردم باید مسئولان در کنار اصناف و بازاریان همت و تلاش دسته‌جمعی انجام دهند تا در ابعاد مختلف شاهد آرامش و اعتماد بیشتر مردم به تلاش مسئولان باشیم.

وی ضرورت فعالیت عقلانی و منطقی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را نظیر اصناف و بازاریان یادآور شد و تصریح کرد: در نشستی که با انجمن اسلامی بازار و اصناف داشتیم، قرار شد تا از تجربیات ارزشمند آنها استفاده کرده و به دور از نگاه سیاسی زمینه همگرایی بیشتر بازاریان و کسبه منصف فراهم آید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: ضروری است به دور از رقابت‌های منفی در بازار و تشکل‌های شکل گرفته در این حوزه رقابت مثبت و همگرایی بیشتر را شاهد باشیم تا در یک ساختار قابل اعتماد زمینه برای حرکت‌های مؤثر و مفید فراهم آید.

قاسمیان افزود: نباید در این مجموعه گروه‌ها و افراد غیرمتخصص وارد شده و یا دنبال سهم‌خواهی باشند بلکه بهتر است در یک حلقه مستحکم زمینه فعالیت مناسب و رقابت سالم بازاریان در فروش محصول و کالا فراهم آید.

وی تأثیر رقابت منفی را بر دیدگاه مردم در سطح بازار و ورود اصناف را به موضع‌گیری‌های سیاسی مضر خواند و خاطر نشان کرد: باید اهالی بازار با پیشینه فرهنگی و ارزشی قوی در این شهر به نحوی عمل کنند تا خوش‌بینی و امیدواری در مردم ایجاد شده و آلودگی‌های ذهنی و تفکرات مسموم نیز کنار گذاشته شود.

قاسمیان نقش‌آفرینی بازاریان را در تنظیم بازار و تأمین مایحتاج ضروری مردم یادآور شد و اضافه کرد: مدیران و مسئولان در این استان بدون همراهی اهل بازار نمی‌توانند تدبیر معیشتی و اقتصادی داشته و به کنترل بازار کمک کنند.

وی بیان کرد: ما نیازمند همراهی بازاریان در رسیدن به نقطه آسایش و آرامش همشهریان هستیم و در این زمینه به دور از حساسیت‌ها باید در مسیری حرکت کنیم تا خلأها رفع و نقطه مطلوب اهداف و برنامه‌ریزی‌ها شکل بگیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نقش تاریخی بازاریان اردبیل را در مقاطع مختلف پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و زمان سازندگی و پیشرفت کشور یادآور شد و ادامه داد: آنچه که برای ما مهم به نظر می‌رسد خوش‌بینی مردم به بازار و تأثیر این امر به اقتصاد و درآمد اهالی بازار است که بهتر است در این زمینه خود اصناف و بازاریان ورود عالمانه پیدا کنند.

در این جلسه رئیس انجمن اصناف و بازاریان اردبیل نیز با اشاره به پیشینه اصناف و بازاریان اردبیل در مقاطع مختلف حمایت از انقلاب اسلامی و روحانیت اظهار کرد: همچنان این جامعه پرتلاش در پشتیبانی از نظام اسلامی در صحنه حاضر است اما دوست ندارد که مجموعه‌های شکل گرفته در قالب انجمن اسلامی بازار و اصناف در مسیر سیاسی حرکت کرده و یا نسبت به بزرگان بازار بی‌تفاوتی را در پیش بگیرد.

قربانی به ضرورت همگرایی بیشتر به دور از ایجاد فضای رقابتی اشاره کرد و گفت: اصناف و بازاریان در این مقطع حساس در کنار دولت سیزدهم هستند تا در ارائه خدمات به مردم به دور از تنش و نگاه محدود زمینه خرید مردم در آستانه سال نو و آرامش بازار مهیا شود.

کد خبر 5403322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha