۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۶

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه:

کاهش شدید دما در مناطق سردسیر کرمانشاه/ورود موج بارش جدید از فردا

کاهش شدید دما در مناطق سردسیر کرمانشاه/ورود موج بارش جدید از فردا

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره پیش بینی وضعیت هوای استان برای روزهای آینده، گفت: موج بارشی جدید از فردا جو استان کرمانشاه را متاثر خواهد.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین تحلیل‌ها از داده‌های هواشناسی موج بارشی دیگری از فردا پنجشنبه ۳۰ دی ماه جو استان کرمانشاه منطقه را متأثر خواهد کرد.

وی افزود: این سامانه بارشی با افزایش نسبی حداقل دمای در بعضی ساعات سبب وزش باد و بارش برف و باران در اکثر مناطق استان کرمانشاه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: شرایط ناپایدار در نیمه غربی استان کرمانشاه از نمود بیشتری برخوردار بوده و انتظار می‌رود بارش برف، به خصوص در منطقه اورامانات و مناطق سرد و معتدل نیمه غربی، نسبتاً سنگین باشد و با توجه به برودت هوا بارش حتی در مناطق گرمسیر استان نیز به شکل رگبار برف مشاهده شود.

دولتشاهی بیان کرد: از آنجا که این موج در بعضی ساعات با وزش باد نسبتاً شدید نیز همراه می‌شود، رخداد کولاک برف بویژه در مناطق سردسیر دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین وزش باد ممکن است هوای مناطق مرزی استان کرمانشاه را کم و بیش غبارآلود کند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با عبور سامانه بارشی از استان کرمانشاه از روز جمعه تا روز یکشنبه مجدداً شاهد استقرار شرایط پایدار جوی خواهیم بود که مهمترین پیامد آن تداوم هوای سرد، یخبندان و مه بویژه در اوایل روز و بخصوص در مناطق مرطوب از نواحی غربی استان خواهد بود.

دولتشاهی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود حداقل دمای شبانه در مناطق گرمسیری بین سه تا پنج درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق معتدل بین ۱۲ تا ۱۶ و در مناطق سردسیر بین ۱۶ تا ۲۲ درجه زیر صفر به ثبت برسد.

کد خبر 5404034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha