۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۲۰

مدیرکل محیط زیست اردبیل:

معاینه فنی خودروهای عمومی رصد می‌شود/ممانعت از مازوت‌سوزی

معاینه فنی خودروهای عمومی رصد می‌شود/ممانعت از مازوت‌سوزی

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با همکاری شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای معاینه فنی خودروهای عمومی در استان اردبیل مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

سعید شهند در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما با تنوع مبانی زیست محیطی طبیعی و انسانی در استان روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که در ۲ سال اخیر ۲۳ پروژه عظیم تولیدی و صنعتی در حوزه زیست محیطی مورد بررسی قرار گرفته و مجوز احداث این مگاپروژه‌ها صادر شده است.

وی تصریح کرد: این میزان صدور مجوز با عملکرد ۱۵ سال گذشته برابری می‌کند و ما در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران سعی می‌کنیم تا حامی مسائل زیست‌محیطی استان باشیم تا تخریبی در این زمینه رخ ندهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست مانع و سدی در برابر توسعه پایدار استان نیست، گفت: ما در گرامیداشت هفته هوای پاک برنامه‌های مختلفی را برگزار کردیم تا اهمیت هوای پاک را در کنار تغذیه سالم به شهروندان گوشزد کنیم که در استان اردبیل اغلب روزهای سال هوای سالم، پاک و عاری از هرگونه آلودگی دارد.

شهند افزود: تکالیف دستگاه‌های مختلف در قانون هوای پاک و اصل ۵۰ قانون اساسی محیط زیست مشخص شده که همه بهتر است به این حق‌الناس اهمیت قائل شده و مانع از آلودگی هوا، آب و محیط زیست شویم.

وی ضرورت معاینه فنی خودروها را به ویژه خودروهای عمومی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ۶۰ تا ۸۰ درصد آلایندگی هوا ناشی از تردد موتورسیکلت و خودروهاست و در کنار تأمین سوخت پاک برای آنها، باید از لحاظ فنی خودروها سالم بوده تا تولید دود و آلایندگی نکنند.

شهند در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در ۱۵ ایستگاه سوخت‌گیری استان سوخت یورو ۴ اعم از گازوئیل و بنزین ارائه می‌شود و در سایر ایستگاه‌های سوخت‌گیری نیز سعی شده تا سوخت‌های سالم به هموطنان ارائه شود.

وی در مورد مازوت‌سوزی برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی اضافه کرد: به هیچ وجه اجازه مازوت‌سوزی در واحدهای تولیدی و کارخانجات را نمی‌دهیم و با توجه به قطعی گاز در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان و کارخانه سیمان سوخت دوم مصرفی آنها از لحاظ سلامت و پاکی مورد رصد و پایش قرار گرفته است.

شهند بیان کرد: فرسودگی ناوگان عمومی نیز یکی دیگر از دغدغه‌های جدی ماست که در این زمینه با همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه شهرداری و راهداری سعی بر این است تا معاینه فنی خودروها به صورت منظم انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همکاری خوب پلیس راهور را در ممانعت از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی یادآور شد و ادامه داد: تلاش بر این است تا بهترین شرایط را در تردد عمومی شهر شاهد و ناظر باشیم.

کد خبر 5406345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha