۶ بهمن ۱۴۰۰، ۴:۵۹

با وجود نگرانی های حقوق بشری؛

آمریکا تجهیزات نظامی عمده را در اختیار مصر قرار می دهد

آمریکا تجهیزات نظامی عمده را در اختیار مصر قرار می دهد

وزارت امور خارجه آمریکا فروش برخی تجهیزات نظامی عمده از جمله هواپیماهای ترابری نظامی و سیستم‌های راداری به قاهره را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانسه ۲۴، علیرغم برخی نگرانی‌ها درباره وضعیت حقوق بشر در مصر، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه فروش برخی تجهیزات نظامی عمده از جمله هواپیماهای ترابری نظامی و سیستم‌های راداری به قاهره را تأیید کرد.

ارزش فروش این تجهیزات ۲.۲ میلیارد دلار عنوان شده است.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا در این ارتباط گفت اگرچه فروش این تجهیزات هنوز نهایی نشده است، اما این تجهیزات توانایی مصر را برای مقابله با تهدیدات فعلی و آینده با ارائه پشتیبانی هوایی برای نیروهایش و جابجایی تجهیزات و افراد بهبود خواهد بخشید.

مصر همچنین می‌تواند سامانه‌های پدافند هوایی زمینی را به ارزش ۳۵۵ میلیون دلار خریداری کند تا به این کشور در مقابله با تهدیدات هوایی کمک کند.

این قراردادهای تسلیحاتی علیرغم اعلام نارضایتی مداوم واشنگتن در مورد رفتار دولت مصر با مخالفان سیاسی انجام می‌شود. گروه‌های حقوق بشر تخمین می‌زنند که مصر حدود ۶۰ هزار زندانی سیاسی دارد.

پیش از این در ماه سپتامبر، وزارت امور خارجه آمریکا مبلغ ۱۳۰ میلیون دلار کمک نظامی را که قبلاً برای مصر در نظر گرفته شده بود، به دلیل عدم بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور متوقف کرد.

در عین حال برای سال مالی ۲۰۲۲، دولت بایدن ۱.۴ میلیارد دلار کمک مالی و نظامی - که بیشتر آن مربوط به بخش‌های نظامی است - برای قاهره در نظر گرفته است.

قراردادهای تسلیحاتی آمریکا و مصر تقریباً سه هفته پس از دستگیری یک شهروند آمریکایی در نیویورک توسط پلیس فدرال صورت می‌گیرد که متهم به جاسوسی از مخالفان سیاسی دولت قاهره در آمریکاست.

کد خبر 5409094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • معلم IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      0 0
      مصرقرارست با دشمنان آمریکا بجنگد،وگرنه آمریکا هرگز نان مفت به کسی نمی دهد......