۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۴۲

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خبر داد؛

رسیدگی به مشکلات ۳۹۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی

رسیدگی به مشکلات ۳۹۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی

مشهد - رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: از ۶۸۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، به مشکلات ۳۹۰ واحد تولیدی رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری صبح پنجشنبه در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی استان با رئیس قوه قضائیه که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: وجود امام رضا (ع) علاوه بر برکات اجتماعی و فرهنگی، برکات اقتصادی نیز دارد که ظرفیت‌های زیادی در استان برای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی ایجاد کرده است.

استاندار خراسان رضوی با بیا این‌که استانی مرزی هستیم و می‌توانیم در تجارت و صادرات با دو کشور همسایه نقش‌آفرین باشیم، افزود: طی ۹ ماه گذشته، ۲ میلیون تن کالا صادرات داشتیم که قریب به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار آورده ارزی آن است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۶۴ ماده معدنی در استان خراسان رضوی وجود دارد و نزدیک به ۱۰۰۰ فقره صدور پروانه برای معادن داشتیم که متأسفانه تنها ۵۰ درصد این معادن فعال هستند.

نظری با بیان این‌که خراسان رضوی با تولید ۸۵ هزار تن گوشت در سال، تولید کننده اول گوشت در کشور است، خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع، نزدیک به ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی و پنج هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد که البته برخی از آن‌ها راکد هستند.

وی با اشاره به تولید ۲۵ درصد غذای کشور در خراسان رضوی، افزود: اگر جریان مردمی در هر عرصه‌ای فعال شود و دستگاه‌های دولتی در خدمت جریانات مردمی باشند، و از طرفی از تصدی‌گری اجتناب کنند، مشکلات حل خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: در تعامل با بخش خصوصی به این جمع‌بندی رسیدیم که برای رفع مشکلات نیاز به یک قرارگاه حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی داریم که در دهه فجر رونمایی خواهد شد.

رسیدگی به مشکل ۳۹۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان این‌که تاکنون به مشکل ۳۹۰ واحد تولیدی رسیدگی شده است، اظهار کرد: ۶۸۸ مورد بازرسی از واحدهای صنعتی و تولیدی صورت گرفته که قضات از ۳۹۰ مورد بازدید حضور داشتند.

وی افزود: مقرر شد برای جلوگیری از معطل شدن فعالان اقتصادی در فرآیندهای مراجع دولتی، مسؤلین مربوطه به شهرک‌های صنعتی اعزام و در قالب کلینیک حل مسائل واحدهای صنعتی، مستقر شوند.

کد خبر 5410093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha