۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۲

با همکاری پژوهشگاه قوه قضائیه و سازمان تبلیغات اسلامی؛

رویداد ایده پردازی حل مسائل مهریه در تهران برگزار می‌شود

رویداد ایده پردازی حل مسائل مهریه در تهران برگزار می‌شود

رویداد ایده پردازی حل مسائل مهریه در تهران برگزار می‌شود و در این رویداد، گروه‌های دانشجویی و طلاب به ارائه ایده‌های خود در زمینه حل چالش‌های مهریه خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهریه یکی از حقوق زن به شمار می‌آید برای همین در جامعه امروز به دلیل سنت‌های غلط هنگام ازدواج از یک طرف و همچنین وضعیت اقتصادی ناسامان از سوی دیگر، مشکلاتی را برای جوانان به وجود آورده است. زندانیانی هستند که به خاطر عدم قدرت پرداخت مهریه در سنین جوانی و میان‌سالی در زندان به سر می‌برند.

لازم به ذکر است این رویداد با همکاری پژوهشگاه قوه قضائیه و سازمان تبلیغات، توسط اندیشکده قضای اسلامی و میز تخصصی فقه خانواده مرکز تخصصی حوزه علمیه مشکات برگزار می‌شود. و با داوری پژوهشگاه قوه قضائیه، به ایده‌های برتر جوایز نفیسی تقدیم خواهد شد.

گفتنی است برای کمک به گروه‌های شرکت کننده برای ایده پردازی، جلسات و همایش‌های رهیاری نیز برگزار خواهد شد. که شامل آشنایی با ساختارها و چالش‌های قوه قضائیه و چالش‌های مختلف مهریه می‌باشد و با حضور مسئولان عالی قضائی و قضات و نمایندگان مجلس برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ می‌باشد و گروه‌ها جهت حضور در همایش، با ظرفیت محدود پذیرش خواهند شد.

خاطرنشان می‌شود، گواهی حضور از سوی پژوهشگاه قوه قضائیه به شرکت کنندگان حضوری اعطا خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام به لینک https://formaloo.com/mehrino مراجعه کنند.

کد خبر 5410394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      0 0
      مذهب شیعه با نگرش دینی و عقلایی که در گذشته های دور داشته با اجماع علما می‌تواند قوانین امروزی تری با توجه به اوضاع اقتصادی روز وضع نماید .مهریه باید یا نقد باشد ویا از چیز موجود در آینده گرفته شود مثلا نیمی از دارایی مرد در طی یک سال یا بیست سال .زن تحصیلکرده امروز باید بتواند جدا شود.تفکر می‌خواهد
    • جمشید IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      0 0
      این روش بسیار..در همه امور جامعه...بسیار موثری و راهنما و راه گشاست.‌‌...بشرط اینکه....این ایده ها و راه‌حل ها....تبدیل به قانون...شوند... قانون و عمل به آن است که میتواند بصورت اساسی و دایمی..مشکلات را ریشه‌کن کند
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      0 0
      اصل مهریه باید حذف شود
    • مهدبس IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      0 0
      حذف مهریه
    • علی IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      بنظرم اگر مهریه توسط زن کمتر از ده سال رابطه زناشویی قابلیت اجرا نداشته باشه مشکل حل میشه الان واقعا نصف ازدواج ها شده کاسبی مهریه بخاطر فقر و تنگ دستی مردم بنظرم اصلاحش باید دوفوریتی باشه