معاون سازمان فناوری اطلاعات:

فرآیند تبادل اطلاعات در دستگاه‌های دولتی باید اصلاح شود

فرآیند تبادل اطلاعات در دستگاه‌های دولتی باید اصلاح شود

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: فرآیند تبادل اطلاعات در دستگاه‌های دولتی باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد موحد امروز در نشست خبری سازمان فناوری اطلاعات گفت: امنیت سامانه‌های دولت الکترونیکی در حیطه وظایف دستگاه‌های ارائه دهنده این خدمات است و دستگاه‌های متولی موظف هستند که حداقل‌های بحث امنیت را در سامانه‌های خود لحاظ کنند.

وی گفت: برخی اشکالاتی که در حوزه امنیت دستگاه‌های اجرایی دیده می‌شود مربوط به فرآیند تبادل اطلاعات است و به همین دلیل به نظر می‌رسد که لازمه حل مشکلات امنیتی در دستگاه‌های دولتی، اصلاح روش تبادل اطلاعات باشد.

موحد در خصوص تحقق دولت هوشمند نیز گفت: پس از گذشت یک دهه از توسعه دولت الکترونیکی، از این مرحله به سمت دولت هوشمند حرکت کرده ایم که یکی از ارکان آن تبادل سرویس و اطلاعات به صورت هوشمند است. از این رو ما در حال حاضر برای تحقق دولت هوشمند، با اصلاح و هوشمندسازی فرآیندها، خود را مهیا می‌کنیم.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات اضافه کرد: پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در ۳ سطح خدمات را به مردم ارائه خواهد کرد و برای دریافت این خدمات نیز، اپلیکیشن دولت هوشمند و پلتفرم تحت وب آن، دیده شده است. هم اکنون ۵۸ خدمت در بستر پلتفرم دولت هوشمند پیاده سازی شده و هدف‌گذاری ما ارائه کلیه خدمات دولت روی این نسخه است.

کد خبر 5411796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha