۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۱۴

حجت الاسلام اخوان صباغ:

یکی از اهداف راه اندازی کاروان قرآنی، مهجوریت زدایی از قرآن است

 یکی از اهداف راه اندازی کاروان قرآنی، مهجوریت زدایی از قرآن است

مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در نشست ملی هم افزایی کمیته‌های قرآنی، روستایی عشایری و شهری بر توسعه فعالیت‌های قرآنی و مردمی در سطح کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان دارالقرآن حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در نشست ملی هم افزایی کمیته‌های قرآنی، روستایی عشایری و شهری بر توسعه فعالیت‌های قرآنی و مردمی در سطح کشور تأکید کرد.

وی با اشاره به آمار ۹۸ درصدی علاقه مردم به قرآن کریم اشاره کرد و گفت: با فعال کردن کمیته قرآنی دهه فجر از چندین سال پیش و بخصوص فعالیت این کمیته از ایام شهادت سپهبد سلیمانی، چله قرآنی از ۱۳ دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه ایجاد و برنامه‌های متعددی در این چله برگزار شده است. وی با اشاره به حسن پور ازغدی اظهار کرد: ما دو قرآن داریم. قرآنی که می‌خوانیم و ثواب می بریم و قرآنی که می‌خوانیم و از دل آن انقلاب بیرون می‌آید و این قرآن را امام خمینی خوانده اند. ما باید تلاش کنیم که قرآنی را ارائه کنیم تا در جامعه حرکت ایجاد کند.

وی به جایگاه وحدت آفرینی قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: قرآن کریم متعلق به هیچ صنف و نهادی نیست، قرآن کریم اطلاح طلب و اصول گرا نمی‌شناسد و ما باید جایگاه وحدت آفرینی قرآن کریم در جامعه را توسعه و ترویج کنیم. وی گفت: انس با قرآن در کشور به آن شکلی که باید وجود داشته باشد هنوز وجود ندارد و ما باید در این زمینه تلاش بسیار بیشتری داشته باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به راه اندازی کاروان قرآنی انقلاب اظهار داشت: یکی از اهداف راه اندازی کاروان قرآنی، مهجوریت زدایی از قرآن است و در این زمینه باید تلاش‌های منسجم و برنامه ریزی های بیشتری صورت پذیرد.

اخوان صباغ گفت: امروز با اتکای به ۱۴۰۰۰ مؤسسه و خانه‌های قرآن، برنامه‌های قرآنی در حال اجراست و در این زمینه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری نیز لازم است همکاری بیشتری با سازمان دارالقرآن الکریم داشته باشد تا فعالیت این مؤسسات و خانه‌های قرآن روز به روز بیشتر و با کیفیت تر اجرا شود تا نقش بهتری در مهجوریت زدایی از قرآن کریم در جامعه ایفا شود.

وی ضمن درخواست همکاری از وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تسهیل و حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآنی روستایی خواستار حمایت این وزارتخانه در برپایی کرسی‌های تفسیر، محافل قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در روستاها و مناطق شهری شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی و مردمی گفت: در حال حاضر با برگزاری جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ۲۵۰۰۰ هزار خانواده طلبه و پنجاه هزار نفر نیز در جشنواره قرآنی سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها شرکت نمودند و توسعه برگزاری این قبیل برنامه‌ها از اهداف سازمان دارالقرآن الکریم می‌باشد.

وی گفت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و مردمی، این ظرفیت وجود دارد که در هر روستا یک خانه قرآن داشته باشیم و این خانه‌های قرآن عمدتاً نیازمند فضای فیزیکی نیستند و باید از ظرفیت‌های انسانی استفاده کرد. وی گفت: برای ماه مبارک رمضان لازم یک برنامه و نهضت مسنجم و بزرگ قرآنی در سطح کشور برنامه ریزی و به صورت هماهنگ برگزار شود. همچنین وی آمادگی سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی استان بوشهر را نیز اعلام کرد.

کد خبر 5412394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha