۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶

حسین بهبودی:

شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن «سفیران قرآنی» کشورهای مختلف هستند

شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن «سفیران قرآنی» کشورهای مختلف هستند

بهبودی بر لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه مسابقات قرآن تاکید کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن، سفیران قرآنی کشورهای اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بهبودی مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه در سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص بهتر برگزار شدن مسابقات قرآنی، کارهای کارشناسی انجام شده است، اظهار کرد: به نظرم یکی از اهداف مسابقات قرآنی جذب عموم مردم به انس با قرآن است.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی هم یکی از برنامه‌های ترویجی در زمینه جذب عموم مردم به انس با قرآن است، افزود: به نظرم در خصوص جذب مخاطب و اینکه مسابقات چگونه برگزار شود که بتواند تعداد بیشتری از مردم را جذب کند، باید بررسی‌های بیشتری انجام شود.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، سفیران قرآنی کشورهای مختلف هستند، تصریح کرد: اگر متولیان امر فضایی را فراهم کنند که شرکت کنندگان به‌عنوان سفیران قرآنی بیایند و فضاهای قرآنی کشورمان از جمله مؤسسات قرآنی و همچنین سازمان‌ها و دستگاه‌های قرآنی را مشاهده کنند، بسیاری از ذهنیت‌های منفی علیه نظام خنثی می‌شود.

بهبودی ادامه داد: شرکت کنندگان کشور خودمان هم باید این الزام را داشته باشند که به کشورهای دیگر جهت حضور در مسابقات اعزام می‌شوند، ملزم باشند به‌عنوان سفیر در حوزه‌های مختلف قرآنی بهره‌برداری و به مسئولین منتقل کنند زیرا بسیاری از کشورها در زمینه‌هایی از ما پیشگام‌تر هستند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد روش‌های ما در معرفی مسابقه و جذابیت‌های هنری که می‌تواند اقشار مختلف مردم را به مسابقات قرآنی جذب کند، مناسب نبوده است و بسیاری از مردم فقط به‌عنوان یک مسابقه به این رویداد نگاه کردند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم در پایان یادآور شد: حاشیه مسابقات قرآن کریم فرصتی خوب برای برگزاری نشست‌های تخصصی است که مردم بتوانند به‌خوبی بهره‌مند شوند.

گفتنی است، مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قر آن کریم از نهم اسفند ماه در حوزه هنری انقلاب اسلامی آغاز شده و تا چهاردهم اسفند ماه ادامه دارد.

کد خبر 5439150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha