۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۷

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

فضای آموزش پزشکی در استان بوشهر باید توسعه یابد

فضای آموزش پزشکی در استان بوشهر باید توسعه یابد

بوشهر-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر تنها استانی در کشور است که فقط یک بیمارستان آموزشی دارد بنابراین باید به سمت توسعه فضای آموزشی برویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی زاده عصر یکشنبه در نشست با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: چاره‌ای به‌جز این نداریم که در درازمدت به سمت افتتاح و ساخت بیمارستان‌های دانشگاهی و آموزشی برویم.

وی تصریح کرد: موضوع ارتقا کیفیت آموزش یک موضوع علمی مهم است که در صورت حصول به رشد و تعالی جامعه می‌انجامد، بنابراین کیفیت را می‌توان معادل مطلوبیت دانست و بر همین اساس ارتقا کیفیت را می‌توان معادل گذر از وضع موجود و دستیابی به وضع مطلوب‌تر قلمداد کرد.

ملکی زاده بابیان اینکه ارتقای علمی نیاز به بازآموزی و آموزش دارد اضافه کرد: در این مدت که بیماری کرونا در جهان حاکم شده است در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه در بخش آموزش آسیب‌های جدی وارد شده است که جز با کوشش اساتید این آسیب‌ها برطرف نخواهد شد.

وی بیان کرد: کمبودهای فضای آموزشی در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر زیاد است که باید با انعقاد تفاهم‌نامه، ایجاد زیرساخت‌های جدید و توسعه زیرساخت‌های موجود این کمبودها را برطرف کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: همان‌طور که افزایش فضای آموزشی برای حوزه سلامت مدنظر و در اولویتمان است باید ارتقای سطح کیفی را هم مدنظر قرار بدهیم.

ملکی زاده اضافه کرد: تلاش گسترده‌ای برای توسعه آموزش در حوزه زیرساختی و ارتقای کیفیتی باید در حوزه سلامت استان بوشهر صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: برنامه‌ریزی‌ها و اولویت مسئولین حوزه سلامت بر این است که خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با کیفیت بالا به دانشجویان ارائه شود و همچنین خدمات تخصصی با کیفیت بالا نیز به مردم در استان بوشهر ارائه شود.

وی بابیان اینکه موارد ابتلاء به کرونا در استان بوشهر در حال افزایش است گفت: همه بیمارستان‌ها برای پوشش بیماری کرونا باید پای‌کار بیایند.

ملکی زاده ضرورت تلاش دانشجویان و اساتید برای معرفت افزایی و بصیرت افزایی جامعه تأکید کرد و گفت: اساتید دانشگاه نقش بزرگی در دانشگاه دارند بنابراین معرفت افزایی دینی و بصیرت افزایی به‌ویژه برای اساتید که قرار است دانشجویان را آموزش دهند لازم و ضروری است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه اساتید دانشگاه باید در زمینه آگاهی‌بخشی و بصیرت افزایی جامعه فعالیت و تلاش کنند خاطرنشان کرد: پرورش و ساختن روح و ذات و عملکرد آینده دانشجویان می‌طلبد که اساتید ما با دانش بصیرتی باشند.

حسن ملکی زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیش از نشست با اعضای هیئت‌علمی، در جوار قطعه شهید گمنام سایت پردیس دانشگاه، با آرمان‌های شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از خوابگاه دانشجویی دخترانه ۱۵ خرداد دانشگاه نیز بازدید کرد.

کد خبر 5412661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha