۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس:

تنها ٣٠ درصد از حق آبه به بختگان می‌رسد/افزایش بیماری در منطقه

تنها ٣٠ درصد از حق آبه به بختگان می‌رسد/افزایش بیماری در منطقه

بختگان- نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها ٣٠ درصد از حق آبه تالاب بختگان به این منطقه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد طهماسبی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها در حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور بیان کرد: مدت‌ها است که فریاد خشکیدن دریاچه‌ها و تالاب‌های استان فارس به گوش می‌رسد و گاهی گلایه مندی هایی از مردم به گوش می‌رسد و این خشکسالی اثرات جبران ناپذیری بر زندگی مردم داشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تالاب بختگان روزگاری اصلی ترین عامل برای افزایش رزق مردم بود اما سالیانی است که تنها بادهای نمکی از این تالاب بلند شده و مردم با بیماری‌های مختلفی مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: پس از خشکسالی این تالاب شاهد هستیم که نرخ بیماری در این شهرستان افزایش یافته و افزایش کشت در بالا دست و استفاده بی رویه از آب‌های زیر زمینی و روان آب‌ها موجب شد تالاب بختگان به سمت خشکسالی با سرعت بیشتری حرکت کند.

طهماسبی افزود: همانگونه که تمامی ارکان دولت تلاش کردند تا دریاچه ارومیه احیا شود اکنون نیز مردم فارس انتظار دارند که همانگونه که به ارومیه کمک شد اکنون نیز به فارس و تالاب‌های استان کمک شود تا زمینه احیای تالاب‌های استان فراهم گردد.

نماینده مردم بختگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از انتظارات مردم منطقه کاهش انتقال آب از تالاب به سایر مناطق است البته در کنار این موضوع از بین رفتن بهره برداری‌های بی رویه در بالا دست نیز یکی دیگر از انتظارات مردمی است این در حالی است که پلمپ چاه‌های آب غیر مجاز و نصب کنتر های هوشمند در کنار کاهش ۵٠ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی، اختصاص حق آبه به تالاب‌ها و کاهش مصرف آب سد ملاصدرا از جمله انتظارات مردمی برای احیای این تالاب‌ها است.

به گفته این مقام مسئول حق آبه اختصاص یافته به تالاب بختگان گاهاً در اختیار سودجویان قرار گرفته و تنها ٣٠ درصد حق آبه به تالاب بختگان واریز می‌گردد.

کد خبر 5415989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha