۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۳۶

با اعلام از سوی زاخارووا؛

روسیه خواستار تحقیق درباره حملات آمریکا در سوریه شد

روسیه خواستار تحقیق درباره حملات آمریکا در سوریه شد

مسکو اعلام کرد که در صورت تایید مرگ غیرنظامیان ناشی از حمله آمریکا در سوریه، این موضوع باید "به طور کامل" بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ارتش سوریه تأیید کرد که در جریان عملیات روز پنجشنبه نیروهای ویژه آمریکا برای ترور «ابوالقرشی» رهبر داعش، ۱۳ نفر کشته شدند. گفته شده در این عملیات همسر و دو فرزند رهبر تروریست‌ها نیز کشته شدند. این در حالی است که «جوبایدن»، رئیس جمهور آمریکا گفته است که القراشی خود و خانواده اش را در جریان این حمله منفجر کرده است.

در همین ارتباط نیز «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که در صورت تأیید اطلاعات در مورد تلفات غیرنظامیان در حمله به ابوالقرشی، فرمانده داعشی، تحقیقات کامل در ارتباط با این حمله ضروری است.

زاخارووا گفت: «ما از تلاش‌های سایر کشورها، از جمله اعضای ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده، در خصوص مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم. ما آماده همکاری با همه کشورهای ذینفع در برابر تهدید مشترک تروریسم هستیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: «در صورتی که اطلاعات مربوط به تلفات غیرنظامیان در جریان این اقدام آمریکا تأیید شود، باید تحقیقات کاملی در این ارتباط صورت گیرد.»

زاخارووا در ادامه خاطرنشان کرد: «این واقعیت که سرکرده داعش در روستایی در منطقه کاهش تنش ادلب مخفی شده بود، بار دیگر به وضوح نشان می‌دهد که این منطقه از شمال سوریه که خارج از کنترل مقامات سوریه است، مورد استفاده کشورهای خارجی قرار می‌گیرد.»

«جوبایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که ارتش ایالات متحده القرشی را در حمله به مقر وی در اتمه از میدان نبرد خارج کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که فرد تروریست با منفجر کردن خود و «بردن چند نفر از اعضای خانواده‌اش با خود» «آخرین اقدام ناجوانمردانه» را انجام داد.

کد خبر 5416307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • m IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      0 0
      امریکا به بهانه مبارزه با داعش، به نیروهای سوری حمله میکند و خبر انفجار ابوالقرشی کاملا دروغ است