۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۱۷

پس از سفر به روسیه؛

ماکرون: گفتگو با پوتین مانع تشدید بیشتر تنش در اوکراین شد

ماکرون: گفتگو با پوتین مانع تشدید بیشتر تنش در اوکراین شد

رئیس جمهور فرانسه که عازم کی یف شده تا با مقامات اوکراینی گفتگو کند، اعلام کرد که به هدف خود در دیدار با پوتین یعنی جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها پیرامون بحران اوکراین دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «امانوئل ماکرون»رئیس جمهور فرانسه امروز سه شنبه اعلام کرد که دیدارش با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود به جلوگیری از تشدید تنش ها بر سر اوکراین کمک کرده است.

وی همچنین افزود این مسئله که رئیس جمهور روسیه آماده ژست گرفتن در مورد این موضوع است، هرگز و حتی برای ثانیه ای به فکرش خطور نکرد.

ماکرون در این باره ادامه داد: این مسئله برای من، «قفل کردن بازی» به منظور جلوگیری از تشدید و باز کردن چشم اندازهای جدید بود. برای من این هدف محقق شده و فرانسه اعتبار خود را تقویت کرده است.

پیشتر رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای فرانسوی خود گفته بود: نگرانی‌های امنیتی مشترکی داریم و می خواهم از مشارکت پاریس در حل این مشکلات تشکر کنم. می بینم که ماکرون چقدر تلاش می کند تا بحران داخلی اوکراین و سایر مشکلات امنیتی را حل و فصل کند.

رئیس جمهور فرانسه امروز سه شنبه عازم کی یف شده است تا با مقامات اوکراینی ملاقات کند. هدف ماکرون از سفرهای مذکور حل و فصل بحران ادعایی غرب بر سر اوکراین است.

آمریکا و ناتو به همراه اوکراین، مسکو را به آماده شدن برای حمله به کی یف متهم می کنند. کرملین با رد این ادعاها اعلام کرده است که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد و غربی ها مسبب ایجاد تنش ها در شرق اروپا هستند.

کد خبر 5420167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha