۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۲۸

با آغاز ثبت نام اعلام شد؛

جزئیات تسهیلات بیمه دانشجویی/ نحوه اعمال در سوابق بازنشستگی

جزئیات تسهیلات بیمه دانشجویی/ نحوه اعمال در سوابق بازنشستگی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به جزئیات ثبت نام بیمه دانشجویی گفت: این بیمه شامل تمام دانشجویانی می‌شود که دارای کارت دانشجویی هستند و شامل فارغ‌التحصیلان سال‌های قبل نمی‌شود.

مسعود گنجی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات بیمه دانشجویان افزود: ثبت نام بیمه دانشجویی آغاز شده است و دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند، و با پرداخت حق بیمه از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار باشند.

وی افزود: این تسهیلات فقط شامل دانشجویانی است که در حال حاضر دانشجو بوده و دارای کارت دانشجویی هستند. شامل فارغ‌التحصیلان سال‌های قبل نمی‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: دانشجویان باید حین تحصیل، درخواست بیمه دانشجویی را ارائه کنند و بلافاصله بعد از ثبت نام و آغاز بیمه پردازی، سوابق بیمه بازنشستگی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه دانشجویی تعریف شده که دانشجویان متقاضی می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند و دولت نیز دو درصد از حق بیمه را برعهده دارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است و برای افراد مجرد و فاقد تحت تکفل توصیه می‌شود. نرخ پرداخت حق بیمه ۱۶ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و نهایتاً کامل‌ترین نرخ پرداخت حق بیمه که ۲۰ بوده و خدمات مربوط به بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را دربرمی‌گیرد.

وی ادامه داد: تمامی فرایند مربوط به ثبت‌نام بیمه دانشجویی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی فراهم شده و نیازی به مراجعه حضوری دانشجویان به شعب یا کارگزاری‌های تأمین اجتماعی نیست و دانشجو از هر زمان که نسبت به ثبت نام اقدام کرده و نرخ حق بیمه را پرداخت کند، از همان روز سوابق بیمه بازنشستگی برای وی لحاظ می‌شود.

گنجی افزود: مدیران کل استان‌ها از طرف سازمان تأمین اجتماعی و معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها از طرف سازمان امور دانشجویان وزارت علوم مسئول هماهنگی و انجام امور مربوط به اجرای این طرح هستند.

کد خبر 5423630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      6 0
      سلام،آیا برای کسانی هم ک شاغل هستند مثلا در شهرداری و بیمه پرداز نیز هستند سابقه دانشجویی مثل خدمت سربازی برای شاغلین هم محاسبه میشود یا خیر
    • محمد IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      دیوانه ها،دانشجویی که غذاش سیب زمینی تخم مرغه پولش کجا بود حق بیمه بده،الا بچه مایه دار ها،که اونام هیچ وقت کا مند نمیشند که بخوان حق بیمه رد کنن،این طرحو برای کسایی که الان سرکارند بزارید که درامد دارند
    • بینام RO ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      درمورد بیمه دانشجویی .من امروز قرارداد بستم بدون حق درمان.حالا اگه بخوام قرداد رو اصلاح کنم و درمان رو هم به اون اضافه کنم باید چطور اقدام کنم ؟ ممنون کمکم کنید.
    • مهندس IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      دقیقا این سوال منم هست
    • علیرضا IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      1 0
      با سلام این که شامل حال دانشجویان قدیم که الان شاغل هستند نمیشود یک ظلم آشکار هست خب حق بیمه را مثل دوران سربازی بگیرید و جزء سابقه محاسبه کنید اینطوری یک عده بازنشسته و جوانان جویای کار در ادارات مشغول میشوند .د
    • سلنا IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      2 0
      آیا دانشجو ها سال قبل که فارغ التحصیل شدن وقبلا هم بیمه نبودن الان جز سابقه بیمه ش اصافه میشه؟؟
    • محمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      کاش نحوه ثبت نام و سایت رو هم اعلام کنید.و اینکه کسی که در حال حاضر شاغل هست و بیمه براش رد میشه هم ایا این بیمه جزو سنوات خدمت برای بازنشستگی‌حساب میشه یا ن