در ادامه اوضاع ملتهب قدس شرقی صورت گرفت؛

زخمی شدن ۳۱ فلسطینی در درگیری های محله شیخ جراح

زخمی شدن ۳۱  فلسطینی در درگیری های محله شیخ جراح

در ادامه تشدید درگیری در محله شیخ جراح در قدس اشغالی هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان این درگیری ها ۳۱ فلسطینی مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند به دنبال درگیری ساکنان محله شیخ جراح در قدس اشغالی با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست تعدادی زخمی شدند. نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی و گاز اشک آور شماری از فلسطینیان را زخمی و دستکم هفت نفر را بازداشت کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های یکشنبه شب فلسطینیان با نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی، ۳۱ فلسطینی زخمی شدند. ۱۲ فلسطینی هم در جریان این درگیری‌ها توسط پلیس رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

فخری ابودیاب پژوهشگر ویژه مسائل قدس اعلام کرد: امروز یک روز تعیین کننده در مسئله قدس است و تحرکات کنونی بسیار خشن‌تر از دوره قبل است. وی تاکید کرد که اشغالگران به دنبال این هستند که قدس را یهودی کرده و ساختار جمعیتی را با بیرون راندن مردم قدس تغییر دهند.

شیخ «عکرمه صبری» خطیب قدس نیز در اظهاراتی تاکید کرد که فلسطینیان هرگز اجازه تقسیم‌بندی زمانی و مکانی در مسجدالاقصی را به اسرائیل نخواهند داد. وی همچنین تاکید کرد که عرب‌ها و مسلمانان باید اهمیت مسجدالاقصی را درک کنند و بدانند قدس همچون مکه و مدینه است و تنها متعلق به فلسطینیان نیست.

همچنین برخی خبرگزاری‌ها از درگیری مسلحانه فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها در یکی از روستاهای اطراف جنین خبر داده‌اند. خبرنگار المیادین اعلام کرد که ساکنان سیله الحارثیه در غرب جنین در کرانه باختری با بمب‌های دست ساز در برابر اشغالگران به مقاومت پرداختند.

منابع محلی اعلام کردند که در درگیری‌های فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در شهرک سیله الحارثیه در شهر جنین یک فلسطینی شهید و ۶ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

به دنبال تشدید درگیری‌ها، اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن آن تاکید کرد خشونت شهرک نشینان، تحریکات غیرمسئولانه و اقدامات تشدید کننده در محله شیخ جراح باید متوقف شود. اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از تحولات اخیر در محله شیخ جراح گفته، از اسرائیل می‌خواهیم که تشدید خشونت‌ها در شرق بیت المقدس را متوقف کند.

در همین ارتباط، عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس نیز تاکید کرد که مردم شیخ جراح تنها نیستند و مردم فلسطین در همه میدان‌ها با آنها و پشت سر آنها هستند.

کد خبر 5424556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha