۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹

شبکه خبری آمریکایی مدعی شد؛

خروج همه پرسنل آمریکایی از کی یف ظرف ۴۸ ساعت آینده

خروج همه پرسنل آمریکایی از کی یف ظرف ۴۸ ساعت آینده

همزمان با تنش زایی مقامات واشنگتن و تعیین زمان برای تهاجم ادعایی مسکو به کی یف، رسانه های آمریکایی نیز از خروج تمام کارکنان آمریکایی از پایتخت اوکراین بین ۲۴ تا ۴۸ آینده خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ۳ منبع در گفتگو با شبکه خبری «سی بی اس نیوز» آمریکا تأیید کردند که ایالات متحده در حال آماده شدن برای خروج همه پرسنل خود از کی یف پایتخت اوکراین طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده است.

این در حالی است که واشنگتن پیشتر دستور خروج همه پرسنل غیر ضروری سفارت خود در کی یف را صادر کرده بود و قرار بود که خدمات کنسولی در سفارتخانه یاد شده در روز یکشنبه تعلیق شود.

همزمان با افزودن به آتش تنش‌ها پیرامون بحران اوکراین، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در گفتگو با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود تاکید کرد که واشنگتن به تجاوز احتمالی روسیه «به سرعت و قاطعانه پاسخ خواهد داد».

وی پیشتر مدعی شده بود که مسکو روز چهارشنبه هفته جاری به کی یف حمله خواهد کرد.

در همین حال «جان کربی» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه اوضاع در مسیر درستی پیش می‌رود یا اینکه رئیس جمهور روسیه قصد کاهش تنش را دارد، وجود ندارد.

وی در ادامه با رد ادعاهای مقامات واشنگتن افزود: گزارش‌ها درباره برنامه ریزی روسیه مبنی بر حمله به اوکراین در روز چهارشنبه را نمی‌توانیم تأیید کنیم.

پیشتر نیز «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» ضمن تکرار تنش آفرینی‌های واشنگتن برضد مسکو، ادعا کرد: نمی‌توانم به صورت دقیقی روز این (حمله) را پیش بینی کنم اما می‌توانیم بگوییم که یک تهاجم یا اقدام نظامی بزرگ می‌تواند هر روزی آغاز شود.

سالیوان در ادامه اضافه کرد: این موضوع می‌تواند در پایان هفته آتی و پیش از اتمام المپیک (زمستانی در چین) باشد و یا می‌تواند پس از المپیک رخ دهد. ما معتقدیم که شاید مسکو راه دیپلماتیک را در پیش بگیرد.

روسیه با رد این اتهام‌ها تاکیده کرده است که قصدی برای تهاجم ندارد و واشنگتن و متحدانش به دنبال متشنج جلوه دادن شرایط و اوضاع هستند.

کد خبر 5424861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha