۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱

در کنفرانس خبری مدعی شد؛

بلینکن: فقط شاهد تشدید تنش از سوی روسیه بوده ایم

بلینکن: فقط شاهد تشدید تنش از سوی روسیه بوده ایم

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن آماده هر گونه سناریوی محتمل از جانب مسکو در قبال کی یف است، گفت که امروز با همتای روس خود درباره مناقشه اوکراین صحبت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که امروز شنبه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود پیرامون مناقشه اوکراین گفتگو خواهد کرد.

وی در کنفرانسی خبری در این باره گفت که اگر روسیه واقعا علاقه مند به حل بحران اوکراین از طریق دیپلماسی است، آمریکا آماده است تا نقش خود را ایفا کند، اما چنانچه مسکو راه ستیزه جویی را انتخاب کند، واشنگتن برای آن هم آماده است.

بلنیکن ادامه داد: اگر رئیس جمهور پوتین تصمیم به انجام اقدامی نظامی بگیرد، ما به سرعت تحریم های اقتصادی شدیدی را با هماهنگی متحدان و شرکای خود در سراسر جهان (برضد روسیه) اعمال خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما توانایی اوکراین برای دفاع از خود را تقویت خواهیم کرد. ما متحدان خود را در جناح شرقی ناتو تقویت خواهیم کرد.

وی در پایان و با اشاره به اینکه از لاوروف جویای پاسخ روسیه به پیشنهادهای آمریکا برای حل بحران یاد شده خواهد شد، گفت: ما تاکنون فقط شاهد تشدید تنش از سوی مسکو بوده‌ایم. این یک لحظه مهم است. ما برای هر اتفاقی که باید بیفتد آماده‌ایم.

همچنین امروز شنبه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز قرار است با پوتین به صورت تلفنی صحبت کند.

تنش ها پیرامون اوکراین بالا گرفته است. اکثر سفارت خانه های غربی و همچنین روسیه مشغول تخلیه سفارت های خود در اوکراین هستند.

بایدن حتی قدم فراتر از این موارد گذاشته و تاریخ ۲۷ بهمن را برای حمله مسکو به کی یف مشخص کرده است.

مسکو همه این اتهامات را رد می کند و می گوید که علت اصلی تنش ها در شرق اروپا آمریکا و ناتو هستند.

کد خبر 5423081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha