وزیر ارتباطات خبر داد؛

با فیبرنوری دیگر محدودیت سرعت اینترنت مفهوم نخواهد داشت

با فیبرنوری دیگر محدودیت سرعت اینترنت مفهوم نخواهد داشت

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با فیبرنوری دیگر محدودیت سرعت اینترنت مفهوم نخواهد داشت، نحوه پیگیری روند پروژه فیبرنوری منازل و میزان پیشرفت آن در استان‌ها را برای کاربران اعلام کرد.

‌به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: دیروز در مراسم آغاز واگذاری پورت‌های پرسرعت فیبر نوری، در دو شهر مقدس مشهد و قم تست سرعت انجام شد که در مشهد نتیجه بیش از ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه و در قم نزدیک به یک گیگابیت بر ثانیه بود که مایه خوشحالی است.

وی ادامه داد: با فیبر نوری دیگر محدودیت سرعت مفهوم نخواهد داشت و بستر شبکه برای انواع خدمات مورد نیاز مردم آماده خواهد شد.

وزیر ارتباطات گفت: هر چند در ارتباطات همراه وضعیت به نسبت بهتری داریم اما در ارتباطات ثابت عقب هستیم که به فضل خداوند و با تلاش خانواده بزرگ ارتباطات کشور به سرعت جبران می‌کنیم و تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت مبتنی بر فیبر نوری در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: به زودی کار اجرایی فیبر نوری خانگی در همه شهرها آغاز می‌شود. یا علی مدد گفته‌ایم و با سرعت به سوی یک شبکه پرسرعت و با کیفیت حرکت می‌کنیم.

زارع پور خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز می‌توانند پیشرفت این پروژه و وضعیت آن در استان خود را از طریق سایت www.iranfttx.ir دنبال کنند و در آینده می‌توانند با وارد کردن کد پستی محل سکونت خود، از زمان تقریبی فعال شدن این پروژه در محله خود مطلع شوند.

کد خبر 5425526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجید DE ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 0
      فیبر نوری = تار / تور / لیف نوری پُرت = دَرگاه ، بُرد از بُردن مانند ساخت از ساختن اینترنت = اندرنید ، اندرتنید ، رایاتار ، رایاتور ، رایاگان bit , بیت = بِس یا پِس در پارسی به مینش ( معنی ) خُرد ، ریز که در واژه های آبِستَن : آ - بِس - تَن = کَسی که در تَن اش چیز ریزی یا خُردی ( پدید ) آمده ؛پِسَر
    • ناشناس IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      2 0
      کیفیت و سرعت اینترنت و تکمیل شبکه ملی اطلاعات در کشور باید به سرانجام برسه و باعث افتخار هستش و زنده باد به شما
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 1
      جناب وزیر، بنده فیبر نوری در منزل دارم اما با وجوذی که سرعت 16 مگابیت خریداری کرده ام، اما سرعت اینترنتم از چنذ صد کیلو بیت بیشتر نمیشود. برای اکثر سایتها هم باید چند ده بار رفرش بزنم تا شاید باز شد.
      • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
        0 0
        چندصد کیلوبویت! دستگاه پوزم الان 1 مگابیت تا 128 کیلوبیت هستن! حتما خط دستگاه درون کوچه شما مشکل پیدا ،برید در سایت شکایت کنید،تابیان رسیدگی کنن!..
      • خدایی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
        0 0
        با وای فای وصل میشید ؟ یک بار هم با کابل تست کنید. یحتمل به خاطر تداخل کانا‌ل‌های وای فای باشد شهر ما سرعت اسمی ۱۶ میدن ولی سرعت واقعی ۱۰۰ هست و حداکثر سرعت هم ۲۰۰ مگابیت واقعی هست
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 0
      بسیار عالی،موفقیت بسیار بزرگی،از موقعه ای که وزیر ارتباطات این خبر رو اعلام کردن،کلی از این مشکل دارها و .. به راه افتادن که این خبر رو بی اهمیت نشون بدن! اما فیبر نور ،علاوه بر بی محدودیت بودن سرعتش! چون با نور کار میکنه! هیچ الودگی ،مثل فرکانس ها الکترومغناطیس نداره! .. واقعا کاربزرگی اگرانجام بشه