۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸

زارع پور در حاشیه هیئت دولت:

ارتباطات «تلفن همراه» کشش ندارد/پهنای بانداینترنت کاهش نداشته است

ارتباطات «تلفن همراه» کشش ندارد/پهنای بانداینترنت کاهش نداشته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تکذیب ادعای کاهش پهنای باند اینترنت گفت: ارتباطات تلفن همراه کشش ندارد و توسعه پیدا نکرده و ارتباطات سیار مبتنی بر واگذاری فرکانس محدودیت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با کندی اینترنت به دلیل کاهش پهنای باند، اظهار داشت: تکذیب می‌کنم که پهپاد باند کشور را کاهش داده‌ایم. به اندازه نیاز کشور پهنای باند تأمین می‌شود. کندی و تندی اینترنت باید ملاک باشد. مراجعی در دنیا هستند که سرعت اینترنت را سنجش می‌کنند، روز گذشته اعلام شد رتبه ایران حتی یک پله افزایش داشته و به رتبه ۷۳ رسیده است.

وی عنوان کرد: در حوزه ارتباطات ثابت به شدت مشکل داریم و این مشکل به امروز و دیروز تعلق ندارد. سرعت میانگین ما در این حوزه حدود ۱۰ است در حالی که این سرعت در جهان ۶۰ است و رتبه ایران ۱۴۴ است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش تقاضای روز به روز در حوزه موبایل تصریح کرد: ارتباطات تلفن همراه کشش ندارد و توسعه پیدا نکرده است، البته ما فرکانس‌های جدید را به اپراتورها واگذار کرده‌ایم. ارتباطات سیار مبتنی بر واگذاری فرکانس محدودیت دارد و پهنای باند مشخصی دارد.

زارع پور افزود: راهکار اساسی حل مشکل سرعت اینترنت، ارتباطات ثابت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری است که دیروز با ۹ اپراتور تفاهم‌نامه امضا کردیم و ۸/۵ میلیون پورت به آنها دادیم تا اجرا کنند. بسته حمایتی خوبی برای کسانی که در این زمینه راه اندازی پورت فیبر نوری فعالیت کنند، تهیه شده است و دولت تقریباً از یک سوم درآمد خود در این زمینه صرف نظر کرده تا این پروژه شتاب بگیرد و سرعت آن به گیگ برسد.

وی در پایان تاکید کرد: تست سرعتی که دیروز در بوشهر انجام شد حدود ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه بود یعنی نود برابر آنچه اکنون مردم تجربه می‌کنند. قبلاً در قم، مشهد و رشت هم تست کرده‌ایم.

کد خبر 5493269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حجت IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 0
      قیمت اینترنت شده سر سام آور قبل سال بسته پنج گیگ میگفیم کلی فیلم دانلود میکردیم باز هم حجم اضافه داشتیم در این ماه یعنی خرداد ۵۵گیگ اینترنت گرفتم بیست پنج اینترنتم تمام شده حتی یک فیلم هم دانلود نکرده ام افزایش قیمت ۱۰۰برابری نه صد درصدی ۱۰۰ برابری کیفیت زیرصفر قیمت سر به فلک آقای وزیر واقعا لیاقت د