۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۱۰

توسط انتشارات راه یار؛

«برخیزید» به چاپ سوم رسید/خاطرات آهنگساز پارتیزانی انقلاب

«برخیزید» به چاپ سوم رسید/خاطرات آهنگساز پارتیزانی انقلاب

چاپ سوم کتاب «برخیزید» شامل خاطرات شفاهی سیدحمید شاهنگیان آهنگساز ترانه‌ها و سرودهای انقلابی توسط انتشارات «راه‌یار» روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برخیزید» نوشته روح‌الله رشیدی شامل خاطرات سیدحمید شاهنگیان آهنگساز اشعار و ترانه‌های دوران انقلاب اسلامی به‌تازگی توسط انتشارات راه‌یار به چاپ سوم رسیده است.

سیدحمید شاهنگیان از جمله هنرمندانی بود که در واقعه خونین ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ حضور داشت و از همان زمان، معتقد بود که نباید اجازه داد که این اتفاق مهم تاریخی از سوی رژیم پهلوی به فراموشی سپرده شود. با همین انگیزه بود که به تنهایی و در خفقان آن دوران، سرود ۱۷ شهریور را به یاد شهدای این واقعه تولیدکرد.به همین ترتیب، او تنظیم و آهنگسازی بسیاری از سرودها یا نقل بی‌نظیر «برخیزید ای شهیدان راه خدا»، «خمینی ای امام» و… را نیز برعهده داشته است.

شاهنگیان پس از انقلاب نیز تا سال ۱۳۶۰ از سوی رئیس وقت سازمان صدا و سیما، مسئولیت امور موسیقی این نهاد را به عهده گرفت و در شرایط ویژه آن دوران، شاهد چالش‌های زیادی در این عرصه بود که خاطراتی مهم و شنیدنی دارد و بخش‌هایی از آن، در کتاب «برخیزید» روایت شده است.

چاپ سوم این کتاب ۲۰۸ صفحه‌ای با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5429166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha