۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰

پس از بلغارستان، لهستان و جمهوری چک؛

رومانی حریم هوایی خود را بر هواپیماهای روسیه می‌بندد/ واکنش مسکو

رومانی حریم هوایی خود را بر هواپیماهای روسیه می‌بندد/ واکنش مسکو

درحالی رومانی نیز پس از کشورهای بلغارستان، لهستان و جمهوری چک از بستن حریم هوایی خود بر هواپیماهای روسیه خبر داد که مسکو بر واکنش مشابه کرملین علیه ۳ کشور اروپایی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رومانیا اینسایدِر، کشور رومانی نیز امروز شنبه به بهانه تحولات جاری در اوکراین اعلام کرد که حریم هوایی خود را بر شرکت های هواپیمایی روسی می بندد.

بر اساس اعلام این رسانه، «دان چابونارو» (Dan Cărbunaru) سخنگوی دولت رومانی در پایان نشست امروز هیأت دولت این کشور در سخنانی این خبر را رسانه ای کرد.

این در حالیست که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه پیشتر اعلام کرده بود که بلغارستان، لهستان و جمهوری چک پرواز بر فراز حریم هوایی خود را برای خطوط هوایی روسی ممنوع کرده اند.

از سوی دیگر، رسانه «وِستینک» در خصوص واکنش روسیه به اقدامات تنش آفرین اروپا در این راستا اعلام کرد که آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه در بیانیه ای گفته است در اقدامی مشابه، حریم هوایی مسکو بر ۳ کشور اروپایی بلغارستان، لهستان و جمهوری چک بسته شده است.

این در حالیست که به دنبال آغاز حمله روسیه به اوکراین در راستای حمایت از امنیت مردم و غیرنظامیان در دونباس در پنجشنبه هفته گذشته به دستور پوتین، محور غربی به سرکردگی آمریکا اقدامات محدود کننده ای را علیه مسکو انجام داده است.

کد خبر 5434130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha