۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۲۲

آناتولی خبر داد؛

گفتگوی تلفنی اردوغان و زلنسکی درباره تحولات جنگ اوکراین

گفتگوی تلفنی اردوغان و زلنسکی درباره تحولات جنگ اوکراین

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود بر تلاش برای دستیابی به آتش بین مسکو- کی یف تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود تأکید کرد که کشورش برای دستیابی به آتش بس بین مسکو- کی یف در سریع‌ترین زمان ممکن که خسارت‌ها در اوکراین را به حداقل برساند، تلاش می‌کند.

مرکز ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه ضمن اعلام این خبر افزود: دو طرف در این گفتگوی تلفنی درباره تازه‌ترین تحولات مداخله نظامی روسیه در اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: ولودیمیر زلنسکی در این تماس تلفنی گفت: از رئیس جمهور ترکیه به علت جلوگیری از تردد کشتی‌های جنگی روسیه از دریای سیاه قدردانی می‌کنم.

این در حالی است که بنا به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، روسیه اعلام کرد که هیچ گونه اخطاری رسمی مبنی بر بستن دو تنگه بسفر و داردانل به روی کشتی‌های جنگی خود دریافت نکرده است. یک مقام ترکیه‌ای هم در گفتکو با خبرگزاری رویترز این خبر را تکذیب کرد.

منابع خبری همچنین از گفتگوی تلفنی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای او درباره تازه‌ترین تحولات مروبط به جنگ روسیه علیه اوکراین خبر دادند.

کد خبر 5434183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha