۹ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۳۹

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه:

۳۶ درصد کرمانشاهیان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

۳۶ درصد کرمانشاهیان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

کرمانشاه- معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: ۳۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در کرمانشاه دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

سارا شاه‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۳۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان کرمانشاه دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و بر اساس اطلاعات به دست آمده بیشتر افرادی که بر اساس ابتلاء به امیکرون فوت شده‌اند یا واکسن دریافت نکرده بودند یا از تزریق دز دوم آن‌ها بیشتر از سه ماه گذشته است.

وی افزود: بر اساس مطالعات جدید در حوزه واکسن کرونا پس از گذشت سه ماه از تزریق دز ۲ واکسن کرونا ایمنی بدن مقابل این بیماری پایین آمده و امکان ابتلای سخت و حتی مرگ در افراد بالا می‌رود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت استان کرمانشاه آمادگی برای تزریق واکسن وجود دارد و کمبودی برای تأمین واکسن نیست و افراد بر اساس شرایط و دستورالعمل‌ها می‌توانند واکسن مورد نظر خود را تزریق کنند.

شاه‌آبادی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر بر اثر ابتلاء به کرونا فوت شد و آمار فوتی‌های کرونا در استان کرمانشاه به سه هزار و ۲۱ نفر رسید و تعداد ۹۰ نفر نیز مورد بستری جدید گزارش شده است و تعداد بستری‌ها در حال حاضر ۴۱۷ نفر بوده و ۱۱۴ نفر نیز مرخص شده‌اند.

وی با اشاره به نظارت به دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: بر اساس تصمیم کمیته استانداری ادارات موظف هستند به شکل هفتگی میزان رعایت دستورالعمل‌های کرونا را گزارش دهند و در صورت تخلف توسط ارگان‌های مربوطه مداخلات انجام می‌شود.

کد خبر 5435333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha