اتحادیه عرب:

خواستار حل و فصل بحران اوکراین از راه دیپلماتیک هستیم

خواستار حل و فصل بحران اوکراین از راه دیپلماتیک هستیم

اتحادیه عرب امروز دوشنبه اعلام کرد که بسیار نگران تحولات اوکراین و پیامدهای آن و خواستار حل و فصل بحران  از راه دیپلماتیک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، اتحادیه عرب امروز دوشنبه اعلام کرد که دبیرخانه بسیار نگران تحولات اوکراین و پیامدهای نظامی و بشری آن است.

در همین راستا «حسام الزکی» دستیار و رئیس دفتر دبیرکل در نشست فوق العاده اتحادیه عرب برای بررسی بحران اوکراین، با ابراز نگرانی نسبت به تحولات اوکراین و پیامدهای آن، گفت: ما مواضع همه طرف‌ها را می‌دانیم و تمامی طرف‌ها دوستان ما هستند.

وی افزود: ما معتقدیم که لازم بود تا برای دستیابی به دستورالعملی که رضایت طرف‌ها را بدون توسل به نیروهای نظامی جلب کند، تلاش بیشتری شود، چرا که جنگ، اتفاقی غم انگیز است و هزینه زیادی در پی دارد.

الزکی با اشاره به اینکه لازم است تمامی کشورها و سازمانهایی که خواهان صلح هستند در راستای متوقف کردن درگیری و بازگشت به گفتگو تلاش کنند نه دامن زدن به آن، اعلام کرد: ما خواستار اقدام جدی بین المللی با هدف پایان دادن به بحران کنونی با روش‌های سیاسی و دیپلماتیک هستیم و بهترین راه برای رسیدگی به این وضعیت، همین است.

وی در پایان نسبت به اینکه هر یک از اطراف مسئولیت اعمال خود را بر عهده بگیرد و تمامی تلاش‌ها برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع امنیتی برای غیرنظامیان، ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 5435776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha