۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹

ورود هیأت اقتصادی عراق به مریوان

ورود هیأت اقتصادی عراق به مریوان

مریوان- هیأت عراقی به ریاست استاندار سلیمانیه برای مذاکره با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و استاندار کردستان به مریوان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «هەوال ابوبکر» استاندار سلیمانیه عراق همراه با هیأت اقتصادی عراقی، برای مذاکره با هیأت ایرانی، روز دوشنبه از طریق مرز باشماق مریوان وارد استان کردستان شد و مورد استقبال معاونان سیاسی، امنیتی و اقتصادی استاندار کردستان قرار گرفت.

این هیأت عراقی با هیأت ایرانی به ریاست سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک در مرز دو کشور مذاکره خواهد کرد و در صورت توافق، تفاهم نامه‌ای بین طرفین به امضا خواهد رسید.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر هیأت عراقی در راستای تفاهمات قبلی استانداری کردستان با اقلیم کردستان عراق و استان سلیمانیه بوده و با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذاران عراقی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه و مریوان، تلاش می‌کنیم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک به تفاهم برسیم.

کمال حسینی افزود: امیدواریم برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با عراق تفاهم نامه منعقد شود چرا که این مهم زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر منطقه خواهد شد.

کد خبر 5435917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha